اختصاص اعتبار ٤٨ میلیاردتومانی برای افتتاح ورزشگاه نقش جهان

بهرام سبحانی ظهر چهارشنبه، در آیین افتتاح ورزشگاه بزرگ نقش جهان با بیان اینکه طراحی ورزشگاه بزرگ نقش جهان در سال ٦٧ انجام و در سال ٧١ کار خاکبرداری آن آغاز شده است، اظهار داشت: عملیات اجرائی این پروژه از سال ٧٥ تا ٨٣ متوقف بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ٨٣ و با بازدید آقای جهانگیری از شرکت فولاد مبارکه واگذاری نقش جهان به فولاد مبارکه مطرح شد، تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته امکان واگذاری پروژه دولتی به بخش خصوصی امکان پذیر نبود و در نتیجه در اوایل سال گذشته این ورزشگاه برای تکمیل و بهره برداری ٢٠ ساله به فولاد مبارکه واگذار شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه فولاد مبارکه با اعتبار ٤٨ میلیارد تومانی و ١٨ ماهه ورزشگاه بزرگ نقش جهان را به بهره برداری رسانده است، ابراز داشت: چنانچه مشکل احیای چمن و سازه های فلزی نبود شش ماه گذشته ورزشگاه به بهره برداری رسیده بود.

وی ظرفیت ورزشگاه نقش جهان را ٧٥ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: طبقه اول ورزشگاه برای ٤٢ هزار نفر و طبقه دوم برای ٣٣ هزار نفر آماده شده است.

سبحانی مساحت ورزشگاه نقش جهان را ٢٩ هکتار اعلام کرد و گفت: ١٣٠٠ متر مسیر جاده ای نیز برای این ورزشگاه در نظر گرفته شده است.