پورحیدری برای سربلندی استقلال از اموال خود گذشت

یکی از این شاگردان که توانست با حمایت های پورحیدری پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند علی سامره مهاجم کرمانی الاصل بود که در اواخر دهه 70 با درخواست پورحیدری استقلالی شد و توانست بیش از یک دهه نامش را در بین فوتبالی ها بر سر زبان ها بیاندازد.

 

بعد از شنیدن خبر مرگ پدر استقلال، سامره که در حال حاضر هدایت کیان زاگرس بختیاری در شهرکرد را برعهده دارد در یادداشتی به درگذشت منصور پورحیدری پرداخت تا کمی از بغض های رقم خورده در گلوی خود را کم کند. مهاجم محبوب و محجوب سال های نه چندان دور استقلالی ها در یادداشت خود این گونه نوشت:« منصورخان رفت تا آسمان استقلال سیاه شود. شاید روی کاغذ خواندن این خبر آسان باشد اما برای آنها که این مرد والا را می شناختند شنیدن این خبر به مانند پتکی فولادی باشد...در روزهایی که تا دلتان بخواهد اسطورهای پوشالی در اطراف باشگاه های پرطرفدار پیدا شده است! اسطوره واقعی استقلال چشم از دنیای هستی بست تا باشگاه و طرفدارانش را یتیم کند. منصورخان پورحیدری به معنای واقعی کلمه پدر استقلال بود... مردی که هم از لحاظ اخلاقی هم از نظر مرام و معرفت یک انسان به تمام معنا بود و با او همه نسل دهه های اخیر استقلال به فوتبال ایران معرفی شدند. منصورخان پورحیدری سالیان سال هر چه داشت نه تنها برای استقلال بلکه برای فوتبال ملی ایران گذاشت و عرق ریخت تا لحظات شیرینی برای فوتبالدوستان ایران و استقلال رقم بخورد».

 

سامره در ادامه یادداشت خود اشاره ای هم به اقدامات استاد سابق خود برای زنده ماندن نام و باشگاه استقلال داشت.« کمتر کسی پیدا می شود برای سربلندی و زنده ماندن باشگاهی مثل استقلال از اموال شخصی خود بگذرد اما منصورخان در مقطعی منزل شخصی اش را فروخت تا هزینه زنده ماندن این باشگاه کند... نه منصورخان شما برای ما و استقلالی های واقعی اسطوره ای هستید که هرگز نمی میرید چون همه از شما به نیکی یاد می کنند... منصورخان شما یک استقلالی خاص بودی، نمادی از یک عشق خالص به رنگ آبی، عشقی که نه دنبال جنجال بود نه باعث بی اخلاقی و فحاشی ها، عشقی که نه دنبال باندبازی بود نه نفوذ روی سکوها و لیدرها... همون عشقی که باعث شد تا تیم ملی را رها کنی و استقلال را در بدترین شرایط در دست بگیری و سرو سامان بدهی... ای مرد بزرگ بدرود... راستی منصورخان سلام ما را به همه آبی های آسمانی برسان».