کی‌روش برانکو را خلع سلاح کرد!

دعوت کارلوس ‌کی‌روش از حسین ماهینی مدافع پرسپولیس به تیم ملی پس از ماه‌ها غیبت این بازیکن در اردوهای تیم ملی، اگرچه برای او و هواداران تیمش خوش‌آیند بود اما برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخ‌پوشان قطعا چندان از این دعوت راضی نیست و حتی شنیده می‌شود نارضایتی‌اش را به اطرافیانش هم انتقال داده است.

 

در‌ این‌که مربی باشگاهی دوست دارد شاگردش به تیم ملی دعوت شود و هرچه تعداد دعوت‌شدگان از تیم او بیشتر باشد باعث غرور و مایه فخر و مباهات اوست، شکی نیست اما مشکل این‌جاست که با حضور ماهینی در اردوی تیم ملی و 8 سهمیه‌ای شدن پرسپولیس در تیم ملی، برانکو عملا دستش برای اجرای برنامه‌هایش در تعطیلات لیگ بسته است.

 

پرسپولیسی‌ها که قرار است برای برپایی اردو به امارات بروند، در غیاب بازیکنان ملی‌پوش خود عملا با تیمی نصف و نیمه تمرین و بازی خواهند کرد و نبود 8 بازیکن اصلی، برانکو را برای اجرای برنامه‌‌های تاکتیکی در تنگنا می‌گذارد. حداقل زمانی‌که ماهینی دعوت نمی‌شد، برانکو بابت جناح‌ راست خط دفاعی تیمش و برنامه‌هایی که برای این پست داشت نگران نبود اما حالا با دعوت ماهینی و حضور رامین رضاییان دیگر مدافع‌ راست پرسپولیس در تیم‌ ملی، سرمربی سرخ‌ها نمی‌تواند برای این جناح برنامه‌ریزی خاصی داشته باشد و ناچار است تمام برنامه‌ها را با صادق محرمی بازیکن ذخیره‌اش اجرایی کند که فایده چندانی هم ندارد.

 

البته برانکو در‌مورد دفاع میانی تیمش نیز همین نگرانی را دارد، چرا‌که محمد انصاری و سید‌جلال حسینی تقریبا جانشین ندارند و او باید مثل دفعات قبل که کمال کامیابی‌نیا را در دفاع آخر تست کرده بود، بازیکنان دیگری را برای بازی در این پست امتحان کند. ضمن‌ این‌که پروفسور نگران مصدومیت بازیکنان ملی‌پوشش نیز هست، چرا‌که فعلا علیرضا بیرانوند و وحید امیری مصدوم هستند و سید‌جلال نیز از مصدومیت جدی گریخت و حالا هرچه تمرینات تیم ملی پرفشارتر می‌شود، بیم مصدومیت ملی‌پوشان و افزایش آمار مصدومان پرسپولیس که بیشترین سهمیه را در تیم ملی دارد بیشتر می‌شود.