دردسر بزرگ برای برانکو

امید عالیشاه و احمد نورالهی که هر دو چند سالی است با معافیت تحصیلی کار خود را در پرسپولیس دنبال می کنند احتمالا فقط تا نیم فصل لیگ امسال می توانند با این شرایط به کار خود ادامه دهند. با توجه به قوانین مشمولیت سربازی و همچنین معافیت تحصیلی بازیکنان به نظر می رسد سقف مرخصی ها و دوره تحصیل این دو بازیکن به پایان رسیده و آنها تا قبل از گرفتن کارت پایان خدمت خود نمی توانند از سوی دانشگاه معافیت تحصیلی بگیرند.

امید عالیشاه و احمد نوراللهی هر 2 در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته تربیت بدنی تحصیل می کنند و طبق قوانین می توانند تا 6 سال بدون داشتن کارت پایان خدمت محصل باشند. عالیشاه که هم اکنون در آستانه اتمام 25 سالگی اش قرار دارد و 20 دیماه نزدیک به 7 سال می شود که از ورودش به دانشگاه گذشته، احتمالا دیگر نتواند مجوزی را از سوی دانشگاه برای ادامه حضورش در پرسپولیس بگیرد.از سوی دیگر احمد نوراللهی با وجود اینکه یک سال از عالیشاه کوتاهتر است، او هم فرصت 6 ساله تحصیلش سپری شده و دیگر نمی تواند طبق قانون نامه ای مبنی بر اشتغال به تحصیل دریافت کند.

حتی اگر این 2 بازیکن در چند ترم به مرخصی هم رفته باشند، آنها جزو دوران تحصیلی شان به حساب می آید. ضمن اینکه به نظر می رسد از هر 4 ترم مرخصی خود استفاده کرده اند و دیگر از این نظر هم نمی توانند مجوزی دریافت کنند. 

در صورتی که عالیشاه و نورالهی نتوانند با معافیت تحصیلی به کار خود در پرسپولیس ادامه دهند باید به تیم های نظامی بروند که در این شرایط حضورشان در تراکتورسازی یکی از محتمل ترین گزینه هاست. البته این موضوع هنوز از سوی تراکتوری ها تایید نشده اما به نظر می رسد مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته باشد.