بازهم معینی دردسر ساخت/ مجیدی و قلعه نویی پیشکسوت استقلال نیستند

حرفهای معینی بعد از مراسم تشییع پیکر منصور پورحیدری، دقیقا همان چیزی بود که استقلال برای از دست آرامش نیاز داشت. او این بار درباره پیشکسوت بودن و نبودن بهترین و محبوب ترین بازیکن و مربی دو دهه اخیر استقلال نظر داد:«افرادی مانند مجیدی و قلعه نویی پیشکسوت استقلال نیستند. از نظر من پیشکسوت فردی است که پیش از سال 60 در استقلال حضور داشته و من بزرگانی مانند طالبی، جباری و پروین را پیشکسوت می دانم. قطعا افرادی مانند مجیدی و قلعه نویی و خیلی افراد دیگر برای استقلال زحمات زیادی کشیدند و افتخار آفرینی کردند. آنها افرادی ارزنده و با اخلاق هستند که در تاریخ استقلال نقش پررنگی دارند اما زود است که آنها را پیشکسوت استقلال صدا کنیم».

این اظهارنظر با واکنش اصغر حاجیلو روبرو شد و او نیش و کنایه هایش را نثار معینی کرد:«شنیدم مسعود معینی فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی پیشکسوت استقلال نیستند. معینی که خودش دو سال در استقلال بازی کرده و رفته دنبال زندگی اش! من شخصا از سال 53 معینی را دیگر ندیدم. او 40 سال گوشه ای بود که کسی خبر نداشت. حالا می خواهد سابقه امثال امیر قلعه نویی را خراب کند؟ سابقه معینی نصف سابقه قلعه نویی در استقلال هم نیست. معینی جز اینکه استقلالی ها را از هم جدا کند و زیراب پیشکسوتان را پیش همدیگر بزند، کار دیگری نکرده است. خوب است آدم از رفتار مردم با پورحیدری درس بگیرد. منصورخان را همه دوست داشتند. باید ترسید از روزی که وقتی خداحافظی می کنید، مردم شما را نخواهند. تلافی کردن کارها خوب نیست و رفتارها باید انسانی باشد. مردم ما خیلی خوب همه چیز را می فهمند و امثال معینی را می شناسند. این مردم همه چیز را یادشان است. متاسفانه یک عده هستند که بین پیشکسوتان استقلال فاصله می اندازند. این پیشکسوتان خودشان هم از این شرایط ناراضی اند اما یک عده جدایی می اندازند و نفاق ایجاد می کنند. یک نفر باید پیدا شود که همه را آشتی دهد. چه ایرادی دارد؟ چه ایرادی دارد خانواده استقلال همه را دور هم جمع کند؟ به هر حال در باشگاه استقلال نمی شود همه حضور داشته باشند اما نباید مسایل دیگر به وجود بیاید. باید با محبت مسایلی که از گذشته مانده را حل کنیم. اینکه در رسانه ها همدیگر را خراب کنیم، چه اتفاقی می افتد؟».

مجید نامجومطلق هم از حرفهای معینی ناراحت شد:«اظهارات مسعود معینی مبنی بر اینکه بازیکنانی که پیش از دهه 60 برای استقلال بازی کرده اند می توانند خود را پیشکسوت این باشگاه به حساب آورند یعنی ما پیشکسوت به حساب نمی آییم. معینی همیشه در مقام پاسخگویی به مطالب فرضی برمی آید و همه را غافلگیر می کند. تا جایی که ما می دانیم کسی که فوتبالش در یک باشگاه تمام می شود پیشکسوت آن به حساب می آید. حالا اینکه معینی چه تعبیری از پیشکسوت دارد را نمی فهمم اما هرچه هست به سن و سال نیست. همه آنهایی که روزی برای تیمی بازی کرده و زحمت کشیده اند پیشکسوت به حساب می آیند. اینها مفاهیمی است که ما تا به امروز متوجه شده ایم. شاید معینی معیار های دیگری برای پیشکسوتان دارد و برای ما قابل فهم نیست. البته همان طور که گفتم شنیدن این صحبت ها از زبان آقای معینی اصلا عجیب نیست زیرا او عادت دارد گاه گداری ما را غافلگیر کند».

امیر قلعه نویی اما گفت حرفهای معینی درست است ولی طوری حرف زد که همه متوجه منظورش بشوند:«ما که کاری برای استقلال انجام نداده‌ایم که بخواهیم پیشکسوت باشیم! دیگر احترام کوچکتر و بزرگتری از بین رفته و قداستی باقی نمانده است. من خودم را بزرگ استقلال نمی ‌دانم چون هیچ کاری نکرده ‌ام. نه در دسته سوم برای استقلال بازی کردم، نه این همه جام برای تیم آوردم. هفت، هشت بار هم عمل جراحی انجام ندادم و قهرمان آسیا هم نشده ‌ام! من هیچ نقشی در استقلال نداشتم و به قول معینی پیشکسوت این تیم نیستم. حتما دیگران پیشکسوت استقلال هستند. آقایان، ما به خاطر استقلال از خودمان گذشتیم».

قلعه نویی اما دقایقی بعد، معینی را خطاب حرفهایش قرار داد:«حق با آقای معینی است ایشان درباره بنده واقعیت را  گفته است. وقتی استاد دانشگاه صحبتی می کند حتما بر اساس مطالعات بوده به قول ایشان که آدم باسوادی است بنده پیشکسوت استقلال محسوب نمی شوم و از این موضوع هم ناراحت نیستم. بنده در استقلال چند مرحله از کار خودم را ویژه می دانم و به آن افتخار می کنم. مرحله اول زمانی بود که استقلال به دسته سوم سقوط  کرد . دو سال تیم در خانه من بود. یک مقطع دیگر زمانی بود که استقلال سیزدهم شد و دوره بعدی وقتی بود که این تیم در رتبه نهم قرار داشت. افتخارم این است که در آن شرایط به استقلال کمک کردم. بنده جام های زیادی را با این تیم آوردم . افتخارم این است که هر وقت  استقلال پول نداشت و خیلی ها به آن نزدیک نمی شدند با تمام وجود برای این تیم زحمت کشیدم. نده درباره آقای پورحیدری قبلا هم گفته ام و باز هم می گویم که ایشان زندگی اش را برای استقلال گذاشت. درباره پیشکسوتی چون اصغر حاجیلو هم نظرات خودم را دارم. فکر می کنم آقای حاجیلو تنها استقلالی ای است که با یک پیراهن شروع  کرد و با همان پیراهن فوتبالش را به پایان رساند حالا چرا باید ایشان از استقلال دور شود. من باشگاه سایپا را باشگاه بزرگی می دانم اما سوالم این است که چرا آقایان اصغر حاجیلو از خانه اش بیرون کردند. آقای معینی بهتر است به همین یک سوال پاسخ بدهد ایشان در زمان حضورشان در هیات مدیره استقلال دیدند که با این پیشکسوت چه برخوردی شد اما کاری نکردند. آقای معینی شما که در هیات مدیره بودید وقتی دیدید یک آدم سالم را از خانه اش بیرون کرده اند چه کاری انجام دادید. این یکی از نکات تاریخ مدیریت بهرام افشارزاده بود آقای معینی شما جز غذا خوردن در هیات مدیره و دور هم جمع شدن چه کاری انجام دادید؟ افتخار من این است که در هر مقطعی که در استقلال حضور داشتم 15، 16 نفر از کاپیتان های سابق و پیشکسوتان تیم را دور هم جمع کردم اما آقای معینی بگوید که ایشان برای پیشکسوتان چه کاری انجام داد؟».