استعدادیابی بازیکنان زیر 20 سال در فوتسال

 

علی صانعی سرمربی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال کشورمان در مورد دعوت از بازیکنان زیر 20 برای تیم ملی اظهار کرد:  این رده سنی است که آن را AFC برای ما تعیین کرده است و بازیکنان دعوت شده به تیم باید زیر 20 سال سن داشته باشند یعنی متولدین 1375/10/11 به بعد، البته این نکته را مد نظر داشته باشید که ما خیلی علاقه مند بودیم که از بازیکنان زیر 21 سال استفاده کنیم اما این قانونی است که برای همه تیم‌های حاضر در مسابقات آسیایی یکسان است.

وی در خصوص نحوه انتخاب بازیکنان برای تیم ملی ادمه داد: ما یکسری ناظر و ایستگاه‌های نظارتی را درست کردیم که هر یک از این ایستگاه‌ها 2 یا 3 استان را زیر نظر دارد به این صورت که با برپایی اردوهای چند روزه بازیکنان مستعد این استان‌ها را انتخاب می‌کنند. البته این برنامه با کمی مشکل مواجه شد و این مشکلات به این صورت بود بازیکنان که در زمان تست گیری در باشگاه‌های مختلف مشغول بازی بودند نتوانستند در این اردوها شرکت کنند بنابراین تصمیم گرفتیم با برگزاری ارودهای دیگر بازیکنان که در تیم‌های مختلف مشغول هستند را بررسی کنیم و اولویت ما با کسانی است که در تیم‌های لیگ برتری، لیگ امیدها و استان‌ها بازی می‌کنند.

صانعی افزود: بعد از استعدادهای معرفی شده برای برپایی اردویی 4 روزه به تهران می‌آیند که این اردو 2 تا 3 هفته به طول می‌انجامد و به این صورت است که در هفته اول یک اردو برای استعدادهای تهران و شهرهای اطراف تهران است که از 22 الی 26 در 2 نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود که هر نوبت 20 نفر حضور دارند و بعد از پایان این اردو نوبت به بازیکنانی که از شهرهای دورتر می‌آیند می‌رسد این اردو از سی‌ام آغاز می‌شود و تا چهارم هفته آذر ماه ادامه دارد و در این اردو اولویت ما با نفراتی است که از شهرستان‌ها می‌آیند.

سرمربی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال کشورمان در خصوص بازی‌های تدارکاتی این تیم ادامه داد: ما در تاریخی که از قبل مشخص شده است با تیم زیر 22 سال روسیه بازی داریم البته کار استعداد یابی بعد از دیدار با روسیه نیز تا اوخر بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در این برنامه سعی می‌کنیم 30 نفر نهایی را انتخاب کنیم و در اسفند ماه باید تکلیف خروج بازیکنان از کشور مشخص شود زیرا اکثر آنها مشکل خروج دارند.

علی صانعی در پایان در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم AFC  در خصوص انتخاب بازیکنان زیر 20 سال گفت: این موضوع قبل از مسابقات جام‌جهانی در جلسه ای که نمایندگان تیم‌های آسیایی در جام‌جهانی حضور داشتند، مطرح شد و AFC بر اساس این که مسابقات جوانان در آسیا برگزار نمی‌شود نظر بر این داشت که رقابت ها با حضور بازیکنان زیر 19 سال برگزار شود و با مخالفت تیم‌های مثل ایران، استرالیا، ژاپن و تایلند قرار بر این شد که از نفرات زیر 20 سال در بازی های آسیایی استفاده شود.