قهرمانی ایران در نخستین دوره مسابقات جهانی کشتی پهلوانی

گروه شش نفره کشتی گیران ایرانی در این رقابت های فشرده و یک روزه توانستند با چهار طلا، یک نقره و یک برنز، عنوان قهرمانی این مسابقات را که تمامی رقابت های اوزان آن در یک روز برگزار شد، کسب کنند. 

 
حمید الهیان در وزن 70 کیلوگرم، اسماعیل نجاتیان 90 کیلوگرم، جواد محجوب 100 کیلو گرم و در به اضافه 100کیلوگرم احمد میرزاپور مدال طلا کسب کردند.
 
جلال علیزاده در وزن 60 کیلوگرم نشان نقره کسب کرد و پهلوان احمد جفاکش نیز در 80 کیلوگرم به نشان برنز دست یافت.
 
با توجه به اختلاف نظر در مورد تیم های دوم و سوم، هنوز تیم های دارنده این عناوین اعلام نشده اند، ولی قهرمانی جهان ایران با توجه به چهار طلا، یک نقره و یک برنز قطعی است. 
 
تمامی مسابقات با حضور علیرضا حیدری رئیس فدراسیون بین المللی کشتی پهلوانی اتحادیه جهانی، رسول خادم، موسی مومنی و شماری از مقام های ورزشی بلاروس و نمایندگان کشورهای حاضر در رقابت ها در کاخ ورزش مینسک برگزار شد.
 
در پایان مسابقات نیز اهدای دیپلم و هدیه داوران از سوی علیرضا حیدری و عیسی مومنی قهرمانان کشتی اهدا شد.
 
محمدرضا صبوری سفیر ایران در بلاروس نیز پس از پایان مسابقات فینال نخستین دوره قهرمانی جهان کشتی پهلوانی با اعطای هدایا از پهلوانان ایرانی قدردانی کرد.
 
همچنین این رقابت ها شاهد حضور گروه مرشدی زورخانه ای عباس نارنجی و سیدمجید نقیب زاده از شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی بود که هنگام آغاز رقابت های تعیین قهرمانی و اهدای مدال ضرب را به صدا در می آوردند و حال و هوای ویژه ای به مسابقات می دادند که مورد توجه تماشاگران، خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران قرار گرفت.
 
از سوی دیگر براساس برنامه ریزی های انجام شده با همکاری سفارت جمهوری اسلامی، ایرانیان مقیم بلاروس و همچنین کشورهای همجوار حضوری پرشمار برای تشویق ورزشکاران ایرانی در این مسابقه ها داشتند.
 
علیرضا زندی سرپرست کاروان ایران و عبدالرضا کارگر سرمربی، محمدعلی صحرایی، نادر صدیقی و محسن محمدی مربیان تیم در این رقابت ها بودند.
 
جهان پهلوان عیسی مومنی مدیر کشتی های سنتی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی نیز در مسابقات جهانی بلاروس 2016 حضور داشت. 
 
تیم های ملی کشتی پهلوانی آرژانتین، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، برزیل، بلغارستان، کانادا، کوبا، استونی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، گواتمالا، مجارستان، اندونزی، هند، ایران، ایتالیا، قزاقستان، قرقیزستان، لتونی، لیتوانی، مولداوی، هلند، پاکستان، پاناما، لهستان، پورتوریکو، روسیه، صربستان، اسلواکی، تاجیکستان، ترکیه، اوکراین، آمریکا و ازبکستان در این دوره از رقابت ها حضور داشتند.