برانکو: ایراد از اردوی ما در دوبی بی‌انصافی است/ بحث درباره تغییر طاهری به تیم استرس می‌دهد

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی با سایت باشگاه درباره شرایط پرسپولیس در اردوی دوبی، وضعیت بیرانوند و احتمال تغییر در کادر مدیریتی این باشگاه صحبت کرده است.

* با توجه به اینکه اردوی پرسپولیس رو به پایان است، میزان رضایت‌مندی شما از این اردو چقدر بود و شرایط تیم پرسپولیس در حال حاضر چطور است؟

امروز در اردو سومین سیکل تمرین‌هایمان را شروع کردیم. از اردو در دوبی خیلی خیلی راضی‌ام. این اردو برای ما خیلی مهم بود چرا که همه بازیکنانی که در اختیار داشتیم را جمع کردیم و از طرفی باشگاه ایرانیان بهترین شرایط را از جمله رژیم غذایی، کاری و استراحت برای ما فرهم کردند. عملا در هتل تنها هستیم و یک آسایش خوب در محیط هتل داریم. بی‌پرده می‌گویم که شرایط کار بهتر از این نمی‌توانست باشد چرا که زمین تمرین نزدیک به خود هتل است. سالن فوتسال، استخر، بدنسازی و... در مجموعه هتل است و پرسنل هتل هم افراد مهربان و دوست‌داشتنی هستند. در این جا هم با عشق و علاقه ایرانیان مقیم دوبی مواجه شدیم. واقع هر کسی که بخواهد از این اردو ایراد بگیرد بی‌انصافی است چرا که من شخصا از این اردو خیلی راضی هستم. در دوبی تعداد زیادی ایرانی وجود دارد که خیلی از آن‌ها هواداران پرسپولیس هستند طبیعی است که فرصت چندانی ندارند که در تمرین یا بازی بازیکنان پرسپولیس را ببینند. ما هم سعی کردیم که همه تمرین‌هایمان برای هواداران باز باشد و بازیکنانم با سعه صدر و خوشرویی مردم را پذیرفتند. خصوصا بچه مدرسه‌ای‌ها را که با آن‌ها عکس گرفتند. سعی کردیم از این طریق بتوانیم عشق آن‌ها به پرسپولیس را پاسخ دهیم چرا که پرسپولیس فقط فوتبال نیست و چیزی فراتر از آن است.

* بحثی در روزهای گذشته مطرح شده بود راجع به اینکه شما از بازی دوستانه پرسپولیس با تیم‌های ایرانی ناراضی بوده‌اید.

من دیروز هم توضیح دادم که چرا یک تیم با کیفیت پایین را برای بازی انتخاب کردیم. به خاطر اینکه وقتی پس از تمرین‌های فشرده شرایط آمادگی بازیکنان در وضعیت خاصی است، طبیعی است که نخواهم با حریف قوی‌تری بازی تدارکاتی بگذارم و ریتم تمرینی تیم را تحت تاثیر قرار دهم. اما ترجیح دادم که یک بازی دوستانه سبک داشته باشیم و تمرین‌ها هم به جای خودش باشد. اگر می‌خواستیم با تیم قوی‌تر بازی کنیم راحت می‌توانستیم هماهنگ کنیم چرا که دوست و شاگرد سابق من اینجا مربی النصر است و حتی در العین هم بازیکن سابق من و حتی همسایه من کار می‌کند بنابراین مشکلی برای گذاشتن یک بازی دوستانه با یک تیم خوب وجود نداشت. این ترجیح خود من بود که یک تیم در این سطح و ایرانی حریف ما باشد.

* درباره شرایط بیرانوند توضیح دهید. مثل اینکه مصدومیت این بازیکن بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد طول کشید.

بیرانوند شرایط خوبی دارد. او در دقیقه ۱۰ بازی مقابل استقلال خوزستان مصدوم شد و در ادامه بازی هم دروازه‌بانی کرد. به همین خاطر من ناراحتم که چرا صحبت‌هایی علیه او انجام می‌شود. او با دست شکسته ۸۰ دقیقه برای ما بازی کرد. ما درباره یک دروازه‌بان صحبت می‌کنیم که وسیله اصلی‌اش دستش است اما او با مچ شکسته تا آخر بازی برای تیمش کار کرد و به جای اینکه بابت کارش به او تبریک بگویند، این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. بیرانوند در حال حاضر با ماست و حتی نخواست که با خانواده‌اش در تهران بماند و بگوید نمی‌تواند تمرین کند. حتی الان بخشی از تمرین‌های دروازه‌بانی را هم انجام می‌دهد.

شایعه‌هایی درباره احتمال تغییر در مدیریت باشگاه وجود دارد. نظر شما چیست؟

یکی از سوال‌هایی که این روزها از من پرسیده می‌شود امکان جابه‌جایی آقای طاهری است. همین مسئله می‌تواند یک نوع نگرانی به تیم و خود من انتقال دهد. همه ما با هم یک طرح و برنامه را شروع کرده‌ایم با مدیریت آقای طاهری و دیگر دوستان. در مدت گذشته به صورت قابل توجهی تیم پیشرفت کرده است. نتایج ضعیف و یک مقدار افت و خیز ممکن است در تیم وجود داشته باشد اما مهم این است که ما به سمت هدفی که تعیین کرده‌ایم برویم. من با شنیدن این صحبت‌ها غافلگیر شدم. باشگاه در مهم‌ترین بخش‌های خود به ثبات و سازماندهی مناسب رسیده است چه از نظر مالی و چه از نظر تامین امکانات برای تیم از جمله انتقال به ورزشگاه شهید کاظمی. مهم  این است که همه ما در یک مسیر حرکت می‌کنیم و باشگاه هم از طریق مدیریت خوب هدایت می‌شود نه از طرف بازیکنان.