استقلال یا پرسپولیس؟سروش رفیعی به کدام تیم می رود!

 سروش رفیعی اینجا، آنجا، همه‌جا. بمب نیم‌فصل نقل و انتقالات از هفته‌ها پیش مشخص شده. سروش رفیعی بازیکن تراکتورسازی که با پایان خدمت سربازی‌اش به سوژه ویژه تبدیل خواهد شد. باز هم قرار است جنگ سرخابی‌ها بر سر یک بازیکن آغاز شده و البته این بار این جنگ دو مدعی دیگر هم دارد. تراکتورسازی و فولاد خوزستان. در فصل نقل وانتقالات اتفاقات زیادی افتاد که در طول فصل نتیجه عکس داد. مثلا همه می‌گفتند استقلال صاحب بیشترین بمب و موفق‌تر از پرسپولیس بوده اما در طول فصل بمب‌های استقلال نتوانستند در حد واندازه‌های خود ظاهر شوند و این پرسپولیس بود که از خریدهایش بیشترین استفاده را برد. حالا با درنظرگرفتن تمام این اتفاقات سوال این است که اگر بخواهیم از نظر فنی درنظربگیریم و کری‌خوانی‌‌های معمول تیم‌ها در جذب بازیکن را حذف کنیم سروش رفیعی از نظر فنی بیشتر به درد کدام تیم می‌خورد.

هومن افاضلی، استقلال را گزینه مناسبی برای بازیکن تراکتورسازی نمی‌داند: «نگاهی به لیست استقلال بیندازید. در همین هفته‌ها در هر بازی چندین و چند بازیکن بزرگ و نام‌آشنا و باتجربه بین‌المللی از جمله حاج‌محمدی، افشین و برزای از لیست استقلال کنار گذاشته می‌شوند. بازیکنان داخل زمین هم هنوز ثبات کامل پیدا نکرده‌اند. بهنام برزای، بختیار رحمانی و جابرانصاری و فرشید باقری گزینه‌‌های این تیم در میانه میدان هستد و اضافه‌شدن سروش رفیعی فقط می‌تواند پیچیدگی و سردرگمی در میانه میدان را بیشتر کند. به نظر می‌رسد منصوریان به جای‌اضافه کردن سروش رفیعی به تیمش بهتر است به دنبال استفاده بهینه از مهره‌‌های فعلی‌اش باشد.»

با این حال انگار سرمربی آبی‌ها همچنان تاکتیک نقل وانتقالاتی خودش را دارد. هر بازیکنی به استقلال بیاید تا پرسپولیسی نشود. منصوریان در فصل نقل و انتقالات با این تاکتیک عمل کرد و بیشتر تمرکزش روی قدرتمندنشدن حریف بود و به همین دلیل بازیکنانی را گرفت که هیچ‌جایی برای آنها روی نیمکت ندارد. حالا انگار با وجود تمام مشکلات و حاشیه‌های تیمش او این تفکر را تغییر نداده است.

اما پرسپولیس. این تیم برخلاف استقلال به‌خاطر این که به ثبات کامل رسیده و ترکیب خود را شناخته به نظر می‌رسد نیازی به سروش رفیعی ندارد. هومن افاضلی اما این حرف را قبول ندارد: «پرسپولیس برخلاف استقلال نیمکت خیلی قوی ندارد ودست برانکو برای استفاده از سیستم چرخشی خیلی باز نیست. حضور رفیعی می‌‌تواند میانه میدان و همچنین نیمکت پرسپولیس را قوی‌تر کند. سروش از جمله بازیکنانی بود که برانکو از ابتدای فصل روی جذب آن اصرار داشت و به همین دلیل در تفکرات تاکتیکی‌اش جای او را مشخص کرده بود. حضور رفیعی می‌تواند به پرسپولیس کمک زیادی کند. سروش رفیعی کیفیت لازم برای اضافه شدن به ترکیب اصلی پرسپولیس را دارد.»

استقلال یا پرسپولیس؟ شاید هم ماندن در تراکتور که هم جایش در ترکیب اصلی ثابت و مشخص است و دیگر نیازی به تلاش مضاعف برای رسیدن به ترکیب و جاافتادن و هماهنگ‌شدن ندارد. شاید هم اجبار و بازگشت به فولاد. کدام سرنوشت برای بمب فعلی نقل وانتقالات رقم خواهد خورد؟