صحبت های فغانی بعد حذف اسمش از لیست برترین های آسیا

علیرضا فغانی درباره حذف بخش بهترین داور از مراسم برترین های آسیا، تحریم مراسم توسط کشور ایران و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

 
حرف و حدیث ها باعث حذف بخش برترین داور شد
 
کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته بخش بهترین داور را از مراسم حذف کند و به جای آن داوران بازنشسته به مراسم برترین ها بروند و از آنها تجلیل شود. این اتفاق در حالی رخ داده که در سال های قبل همیشه داوران زیادی به انتخاب نشدنشان اعتراض داشتند و حتی دو سال پیش که خودم هم جزو کاندیداها بودم و انتخاب نشدم نیز اعتراض هایی انجام دادیم. با توجه به حرف و حدیث هایی که وجود داشت، کنفدراسیون فوتبال آسیا این بخش را حذف کرد.

 

پارسال هم بخش برترین داور وجود نداشت
من فکر می کنم سال گذشته زحمات زیادی در بخش داوری انجام شده است. تاج هم از زمان حضور، زحمات بیشتری کشیده است. البته این را هم باید بدانیم که بخش برترین داور از سال قبل حذف شده بود و پارسال نیز چنین بخشی در مراسم وجود نداشت.

 

در مالزی مورد تجلیل قرار می‌گیرم
امسال بنده فینال باشگاه های جهان و المپیک را سوت زدم و به همین خاطر در نامه ای که چندی قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران ارسال کرد، از ما تقدیر به عمل آورد. قرار است آخر ماه هم به مالزی برویم و مورد تجلیل قرار بگیریم اما به هر حال تصمیم این بوده که از مراسم برترین‌ها بخش بهترین داور حذف شود.

 

 از مسئولان AFC ناراحت نیستم
ناراحتی از اینکه بخش داوران حذف شده، ندارم. به هر حال مسئولان AFC همیشه به من لطف داشته و دارند. مراسم تجلیل مجزایی نیز از من، منصوری و سخندان برگزار می شود. مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. من انتظارم از مسئولان فدراسیون فوتبال و آنهایی که در این چند روز از ما دفاع کردند این است که حرف هایی بزنند تا اعتراض های کلی و نگاه ها به داوری تغییر کند. با این حال از عزیزانی که حمایت کردند، تشکر می کنم.

 

وزیر قبلی به ما بها نمی داد
در دوره وزیر قبلی داوران را جزو قهرمانان نمی دانستند. من شنیدم وقتی با مسئول قبلی موضوع تقدیر از ما را مطرح کرده بودند، گفته بود فدراسیون باید از داورش تقدیر کند. امیدوارم با حضور سلطانی فر این شرایط بهبود پیدا کند و جایگاه داوران بهتر شود.
 
دنبال معیارها برویم

از مهدی تاج و همکارانش در فدراسیون فوتبال می خواهم معیارهایی که باعث انتخاب های کنفدراسیون فوتبال آسیا می شود را پیدا کنند. باید دنبال این معیارها برویم تا در رقابت با کشورهایی مثل ژاپن، استرالیا و کره جنوبی به آلمان هایی که مد نظرشان است، برسیم.