ورزشگاه بدون کیفیت بازی ایران و سوریه+عکس

همین چند ماه قبل بود که با صعود ایران به جمع تیم های حاضر در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه فیفا و AFC اعلام کردند ایران تنها در شرایطی می تواند در ورزشگاه آزادی از رقبا میزبانی کند که طبقه دوم ورزشگاه مجهز به صندلی شده و شماره گذاری شود. ضرب العجلی که باعث شد تا مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش با همت عالی این مشکل را حل و زمینه پر شدن ورزشگاه آزادی از طرفداران ایرانی را فراهم کنند.

 

جدال ایران و سوریه در ورزشگاه بدون صندلی

 

حالا مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در تصمیمی عجیب، ورزشگاهی را برای میزبانی از جدال سوریه با ایران انتخاب کرده اند که تنها یک بخش از آن مجهز به صندلی بوده و 90 درصد ظرفیتش را سکوهای سیمانی بدون صندلی تشکیل می دهد! با تصاویر منتشر شده از ورزشگاه تاکوآ عبدالرحمان شهر سرمبان می توان به این نکته پی برد که نگرانی های کارلوس کی روش و ملی پوشان برای بازی با سوریه چندان بی اهمیت نبود چون علاوه بر کیفیت نامناسب زمین چمن، سکوهای بتنی ورزشگاه بیشتر از هر چیز دیگری در ذوق می زد!

 

جدال ایران و سوریه در ورزشگاه بدون صندلی 

 

نکته کلیدی این جاست که فدراسیون فوتبال ایران چرا زودتر از این که تصاویر ورزشگاه یک روز قبل از بازی با سوریه نقل محافل خبری شود تحقیقات لازم از این ورزشگاه را انجام نداده بود تا با استناد به همان قوانینی که ایران را مجبور کرد تا ورزشگاه آزادی را برای میزبانی از بازی ها صندلی گذاری کند، مانع برگزاری بازی با سوریه در شهر سرمبان و ورزشگاهی قدیمی همچون عبدالرحمان کند؟! نکته ای که حتی ناضر و نماینده فیفا هم حاضر به پاسخگویی به آن نشد و مسلما در فدراسیون فوتبال هم کسی حاضر نخواهد شد به آن پاسخی صریح و قانع کننده بدهد!