نوجوانان تکواندو طلایی شدند

روز سوم از یازدهمین دوره این رقابتها به مبارزات اوزان ۵۲- و ۵۵- کیلوگرم دختران، ۵۹- و ۶۳- کیلوگرم پسران اختصاص داشت که امیرمحمد بخشی موفق به کسب مدال طلا و مبینا بابالو موفق به کسب مدال برنز شدند. 

بخشی در وزن ۶۳- کیلوگرم پس از استراحت در دورنخست، در سه مبارزه متوالی «ادگاراس ابروماوسیوس» از لیتوانی را ۱۴ بر یک، «بدر آچاب» از بلژیک را ۶ بر ۴ و «یو پارک جین» از کره‌جنوبی را ۱۲ بر ۶ شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله ۱۱ بر ۸ «فرهاد کویرات» از ترکیه را از پیش رو برداشت و ره دیدار نهایی راه یافت.

بخشی در فینال هم برابر «نیکیتا پوشانکو» از روسیه ۴ بر صفر صاحب پیروزی شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. این اولین طلای تیم ایران در بخش پسرانبود. 

مبینا بابالو نماینده تیمر دختران کشورمان در وزن ۵۵- کیلوگرم بعد از استراحت در مرحله نخست، «جولانتا تراویدا» از لیتوانی را ۳ بر صفر، «ماریا آرسناگلو» از یونان را در راند طلایی و «آنا ماریا آنتونیو» از قبرس را ۹ بر یک شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل «کریستینا بروس» از کرواسی بازنده شد و برنز گرفت. 

مبینا شاکری در وزن ۵۲- کیلوگرم بعد از برتری ۳ بر صفر مقابل«آنا دیزانن» از کرواسی، ۵ بر ۴ نتیجه را به«کاساندرا گرلن» از فیلیپین واگذار کرد و حذف شد. 

محمدرضا جمشیدی هم در وزن ۵۹- کیلوگرم «مارکوس واسیلیوس» از لیتوانی را ۱۵ بر ۳ و «تادی پریک» از اسلوونی را ۸بر ۳ شکست داد ولی در پیکار با «کریگ ملون» از تایلند یک بر صفر بازنده شد و از دور رقابتها کنار رفت. 

با احتساب نتایج امروز، برای تیم کشورمان تا کنون مبینانژاد و امیرمحمد بخشی دو مدال طلا، ابراهیم صفری یک مدال نقره، مبینا بابالو و علی باصری دو نشان برنز کسب کرده اند مبینا شاکری، محمدرضا جمشیدی، سیده کوثر حسینی، امیرولی پور، حمیدرضا هادیان،ستاره چابکی و فاطمه جعفری هم با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابتها کنار رفتند. 

یازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان روز چهارشنبه با حضور ۸۰۰ تکواندوکار از ۱۰۲ کشور جهان در کانادا آغاز و تا روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.