تصمیم سخت هافبک فولاد برای جدایی از پرسپولیس

ساسان انصاری که فصل را با نیمکت نشینی در پرسپولیس آغاز کرد در ادامه به فولاد بازگشت و درخششی چشم گیر داشت و حالا موثرترین بازیکن لیگ است.

انصاری در همین راستا مهمان حضوری برنامه دوشنبه شب 90 بود و اظهار داشت: «تصور نداشتم وقتی به فولاد برمی‌گردم اینطور شود؛ عزت و ذلت دست خداست؛ فکر می کنم خدا مرا بغل کرد. در این مدت رسانه‌ها به بنده لطف داشتند ولی اگر عملکردی داشتم کمک هم‌تیمی‌ها، کادر فنی و هواداران فولاد بوده است.»

او ادامه داد: «قطعا فکر می‌کردم در پرسپولیس فیکس هستم چون در غیر اینصورت این انتخاب را نداشتم؛ خیلی بالا و پایین کردم و شاید سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام را گرفتم که از پرسپولیس رفتم؛ شاید در سه ماه حضورم در پرسپولیس بیشتر از هر جای دیگر تلاش کردم ولی بعد از آن فکر کردم دیگر آن کارایی را برای این تیم ندارم؛ اگر در این سن و سالی که دارم بازی نکنم همه چیز از دست می رود. با صحبتی که برانکو کرد به قطعیت رسیدم که آن جا ماندنم به صلاح نیست. زیرا در مهم ترین سال فوتبالی خود قرار داشتم.»

مهاجم فولاد خوزستان درخصوص رابطه‌اش با بازیکنان پرسپولیس در مدت حضورش در این تیم ابراز کرد: «بازیکنان پرسپولیس باشخصیت بودند؛ همان احترامی که دوستان و کادر فنی برای بنده قائل هستند کافی است و در پرسپولیس کوچک‌ترین بی‌احترامی ندیدم؛ احترام متقابل وجود داشت و این مهم بود؛ وقتی فرشاد و محسن مسلمان دوست صمیمی هستند چرا من باید دوست صمیمی‌شان باشم؟ بازیکنانی مثل بیرانوند، آرام طبع و امیری با من صمیمی تر بودند اما وقتی مسلمان و احمدزاده رفقای صمیمی هستند دلیلی ندارد که با من هم رفیق صمیمی باشند.»

وی در ارتباط با محل زندگی خود و بازیکنانی که از نورآباد در فوتبال کشور رشد کرده اند اذعان داشت: «سروش رفیعی و داریوش شجاعیان هم از بچه های نورآباد ممسنی هستند که هر دو تکنیکی هستند. مهدی زبیدی یکی از بازیکنانی بود که در تیم پایه های فولاد با من هم تیمی بود.  ضمن این که موسی رضایی قهرمان پرتاب نیزه جهان در بخش معلولان دایی من است.»

انصاری درباره برخی از گل های شانسی خود در این فصل بیان داشت: «بخشی از فوتبال شانس است.»

وی درباره شماره خود در فولاد گفت: «دلیل خاصی ندارد که شماره 3 را می پوشم.»

انصاری با بیان اینکه از انتخاب فولاد راضی هستم، گفت: «نیم‌فصل هم پرسپولیس پیشنهاد دهد که هیچ، بارسلونا هم پیشنهاد بدهد به دلیل اینکه دو قرارداد در یک فصل بستم نمی‌توانم بروم. اولویت اول تا دهمم فولاد است و از شرایطم کاملا رضایت دارم.»

مهاجم فولاد خوزستان یادآور شد: «ناصری و شریفات امسال فصل خوبی دارند و کمک زیادی به گلزنی من می‌کنند؛ شریفات بچه درس‌خوان است، کارشناسی ارشد می‌خواند و حتی بعضی وقت‌ها بخاطر حضور در کلاس‌ها به تمرین نمی‌آید.»

انصاری عنوان کرد: «هواداران خوزستانی به ویژه فولادی‌ها خواستند پیرامون محرومیت تماشاگران استقلال خوزستان در مسابقه با ما صحبت کنند؛ اعلام بازی بدون تماشاگر هیچوقت جواب نداده و امیدوارم شرایطی پیش بیاید دربی خوزستان با تماشاگر شود؛ هشت سال است در خوزستان هستم و با مردم آن ارتباط نزدیک برقرار کردم.»

مهاجم فولاد خوزستان با بیان اینکه انتخاب شماره سه دلیلی نداشته و برایش خوش یمن بوده، ادامه داد: «امیدوارم مسئولان فکری به حال مردم خوزستان کنند و در خصوص مسئله گرد و خاک و آلودگی هوای این استان تدبیری اندیشیده شود.»