انتقادات شمس از هیات رئیسه فوتسال

حسین شمس درباره برگزاری دوره سطح سه مربیگری فوتسال گفت: دوره بسیار خوبی است بخصوص اینکه مدرس برزیلی موضوعات جدیدی را در این کلاسها مطرح کرد و قطعا در آینده تحول چشمگیری در بدنسازی فوتسال رخ خواهد داد. همه مربیان از حضور در این دوره راضی بوده اند.

مربیان نگران امتحانات هستند!
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تمام حاضران در این دوره بدون دردسر و صرفا به واسطه حضور در این کلاس مدرک خود را خواهند گرفت؟ گفت: خیر، اینطور نیست. ما سه مرحله امتحان داریم که یکی از این امتحان ها گرفته شده است. امتحان ما هم عملی است و هم کتبی و بسیار سخت است. مربیان حاضر در این دوره هم نگران هستند ولی احساسم این است که اکثریت آنها این کلاس را با موفقیت پشت سر می گذارند.

تحول چشمگیری در بدنسازی فوتسال ایجاد می شود
سرمربی تیم فوتسال دانشگاه آزاد در خصوص مطالب «سیلوا» مدرس برزیلی در این دوره تاکید کرد: سیلوا درباره افزایش قدرت بازیکنان و بخصوص کار با وزنه برای بدنسازی بازیکنان مسائل  به روزی را مطرح کرد. ما حتی به «ایفمارک» رفتیم و آنجا موارد گفته شده را عملی انجام دادیم. احساسم این است که این دوره می تواند تحول چشمگیری در بدنسازی فوتسال ایجاد کند.

اعلام ملاک دعوت مربیان به کلاس سطح سه
شمس در پاسخ به این سئوال که ملاک دعوت مربیان به کلاس سطح سه فوتسال چه بوده است؟ یادآور شد: هر فردی که مدرک سطح دو فوتسال ایران را داشت و دو سال از اخذ آن مدرک گذشته بود می توانست در این دوره شرکت کند.

اصغری مقدم شرایطش را نداشت
وی با اشاره به اعتراض جواد اصغری مقدم سرمربی تیم دبیری برای عدم شرکت در این کلاس، گفت: اصغری مقدم و یکی دو نفر دیگر مدرک سطح دو فوتسال خود را سال گذشته گرفته بودند و هنوز دو سال از آن نگذشته است. به همین خاطر شرایط حضور در کلاس را نداشتند.

فدراسیون سهمیه داشت
مدرس بین المللی فوتسال ایران درباره اینکه سهمیه حاضران در دوره سطح سه فوتسال به چه صورت است؟ خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال یک سهمیه ای داشت و ۶ مدرس خود را برای این دوره معرفی کرد از جمله آقایان هنرپشیه، صادقی، کردی و عارفیان. سه سهمیه هم به مربیان تیم ملی یعنی سیدمحمد ناظم الشریعه، محمد هاشم زاده و علی صانعی اختصاص داشت. در واقع فدراسیون هزینه این ۹ نفر را پرداخت کرد که این اتفاق خوبی است چرا که روی مدرسان و مربیان خودش سرمایه گذاری کرده است.

انتخاب مربیان به من ارتباطی نداشت
شمس با بیان اینکه هیچکس در انتخاب افراد دخل و تصرفی نداشته است، گفت: شاید نزدیک به ۲۰۰ نفر شرایط حضور در کلاس را داشتند که در نهایت ۲۰ نفر می توانستند انتخاب شوند. بقیه در دوره های بعد شرکت داده می شوند. ضمن اینکه افراد حاضر در کلاس را یک گروه انتخاب کرده و به بنده ارتباطی نداشته است.

افضل مدرک سطح یک را هم ندارد
وی در خصوص دلایل عدم حضور علی افضل سرمربی تیم مس سونگون هم خاطرنشان کرد: افضل نه مدرک سطح یک را دارد و نه سطح دو. ما مدارک ۱۴ مربی لیگ برتری را بررسی کردیم و بعد تصمیم گرفتیم. طبیعی است که همه دوست داشتند در این دوره حضور داشته باشند ولی باید مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم مدنظر قرار می دادیم.

کمیته فوتسال این دوره را تحریم کرد
مدرس بین المللی فوتسال در ادامه با انتقاد از رویه کمیته فوتسال در قبال برگزاری دوره سطح سه مربیگری فوتسال، تاکید کرد: انگار کمیته فوتسال این مراسم را تحریم کرده است. تنها کمیته ای که از فدراسیون فوتبال در مراسم افتتاحیه حضور نیافت، کمیته فوتسال بود! این بالاترین دوره مربیگری فوتسال است و انتظار می رفت یکی از مسئولان فوتسال حداقل در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشد.

رای گیتی پسند را ۲۴ ساعته دادند، رای شهروند را یک ماهه
سرمربی تیم فوتسال دانشگاه آزاد همچنین به اتفاقات ماه های گذشته در لیگ برتر فوتسال اشاره کرد و رای کمیته انضباطی در قبال اتفاقات رخ داده در بازی با شهروند ساری را عجیب دانست. شمس در این خصوص گفت: برای تیم گیتی پسند که دو عضو هیات رئیسه مخالف آن هستند، ظرف ۲۴ ساعت حکم می دهند و این تیم را ۶ بر صفر بازنده می کنند اما رای بازی ما با شهروند بعد از یک ماه صادر شد. در کمال تعجب دیدیم که تیم شهروند فقط ۲ میلیون تومان جریمه شده و هیچ رای بازدارنده دیگری صادر نشده است.

هیات رئیسه در آرای کمیته انضباطی دخالت می کند
شمس افزود: این نشان می دهد که اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در آرای کمیته انضباطی هم دخالت می کنند. مطمئن باشید رای علیه شهروند نه تنها بازدارنده نیست بلکه این تیم ها با این آرا مورد تشویق هم قرار می گیرند. حداقل توقع این بود که تیم شهروند چند جلسه از داشتن تماشاگر محروم شود. البته از هیات رئیسه ای که دو نفر در آن برای تیم ملی، لیگ و در مجموع کل فوتسال تصمیم می گیرند، چنین چیزی عجیب نیست. ولی ما از حق خودمان نمی گذریم و به کمیته استیناف هم شکایت می کنیم.