شاگردان برانکو به دنبال رکورد جدید

پرسپولیس بعد از شکست مقابل نفت تهران در فصل گذشته و در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ پانزدهم، اکنون در هفته سیزدهم فصل شانزدهم توانسته اند شکست ناپذیر باقی بمانند و پانزدهم دیدار بدون باخت را پشت سر گذاشته اند.

پرسپولیس البته تا پایان فصل این فرصت را خواهد داشت تا با شکست ناپذیری در 17 بازی باقیمانده به 32 بازی بدون شکست دست یابد.

پرسپولیس البته در بین سال های 50 تا 53 موفق شده بود در 43 بازی شکست ناپذیر باقی بماند و از این حیث رکورددار فوتبال ایران است. این تیم در لیگ برتر نیز با 26 بازی بدون شکست رکورددار لیگ برتر محسوب می شود. این تیم بعد از شکست برابر پیکان در هفته بیستم و در لیگ ششم با نتیجه 4-3 تا هفته هفدهم لیگ هفتم و شکست مقابل سپاهان، بازنده از زمین خارج نشده بود تا رکورد 26 بازی بدون شکست را ثبت کند. تیم سایپا در فصل 84-85 رکورد 21 بازی متوالی بدون باخت را ثبت کرد و فولاد خوزستان نیز در فصل جاری به رکورد 19 بازی متوالی بدون باخت رسید که شاگردان برانکو ایوانکوویچ  در فصل گذشته با رکورد فولاد با 19 بازی بدون شکست مساوی شدند و در بازی بیستم خود مقابل علیرضا منصوریان و تیم نفت شکست خوردند.

پرسپولیس اکنون نیز 15 هفته بی شکستی در لیگ برتر را تجربه می کند و به دنبال شکستن این رکورد است. رکوردی که با توجه به 17 بازی باقیمانده از لیگ، آنها را در هفته 25 لیگ برتر فصل شانزدهم در صورت تثبیت این شرایط بار دیگر رکورد دار خواهد کرد و آنها رکورد بین فصل ششم و هفتم خود را خواهند شکست و از آن عبور می کنند.

رکورد شکست ناپذیری در لیگ های اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، آلمان و فرانسه به این شکل است که یوونتوس در 43 بازی بین سال های 2011 تا 2012 در رده اول قرار دارد. دیگر تیم رکورددار نیز از لیگ ایتالیاست و میلان توانسته با 42 بازی شکست ناپذیری بین سال های 1991 تا 1992 این رکورد را ثبت کند. در رده سوم این جدول ناتینگهام فارست از انگلیس قرار دارد که با 40 بازی شکست ناپذیری در سال 1978 توانسته این رکورد را کسب کند. بارسلونا در فصل 2015 تا 2016 با 39 بازی شکست ناپذیری در رده چهارم قرار دارد و میلان در سال 1991 نیز توانست با 36 بازی بار دیگر رکورددار شود و در رده پنجم قرار دارد. رئال مادرید با زین الدین زیدان توانسته تاکنون 34 بازی بدون شکست را تجربه کنند و رکورد یوونتوس را نشانه گرفته اند و باید دید خواهند توانست در 10 دیدار آتی خود این روند را حفظ کنند یا خیر. منچستر نیز در رده هفتم این جدول با 33 بازی شکست ناپذیری در سال 1998 تا 1999 قرار دارد.

پرسپولیس در صورتی که فصل را بدون شکست پایان دهد به یک قدمی منچستر خواهد رسید و برای عبور از شیاطین سرخ نیازمند این خواهند بود تا در اولین هفته از لیگ هفدهم نیز با شکست زمین را ترک نکنند.

در رده اول تیم های شکست ناپذیر در فوتبال دنیا اما استوا بخارست رومانی قرار دارد که توانسته 104 بازی بدون باخت را پشت سر بگذارد که رسیدن به این مهم تا حد زیادی غیرممکن به نظر می رسد. سلتیک از اسکاتلند نیز با اختلافی فاحش و با 64 بازی بدون شکست در رده دوم این رکورد قرار دارد.