پیش بینی جلالی درباره قهرمان لیگ

مجید جلالی درباره شرایط تیم پیکان،‌ وضعیت این تیم پیش از بازی با سایپا، عملکرد تیم‌های لیگ برتری، تعطیلات متوالی لیگ برتر و همچنین موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

 بر خلاف پیش‌بینی‌ها برد سختی را مقابل سیاه‌جامگان کسب کردید.

دقیقا همین طور است. بازی با سیاه‌جامگان بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردیم سخت شد. ما به بازی احاطه داشتیم اما تیم حریف چند حمله خطرناک روی دروازه ما انجام داد به طوری که حتی امکان داشت نتیجه متفاوت باشد. اما به هر حال ما بازی سختی را بردیم و توانستیم با حداکثر امتیاز زمین را ترک کنیم.

 بعد از این بازی بود که خداداد عزیزی در اظهار نظری جنجالی مدعی شد نمی‌داند به کجا پول بدهد تا داوران به سود تیمش قضاوت کنند. آیا واقعا باید پول داد تا داوران به سود تیم سوت بزنند؟

من واقعا نمی‌دانم چه حرف‌هایی مطرح شده چرا که این صحبت‌ها را نشنیدم اما موضوعی که وجود دارد این است که گروه آنالیز باشگاه ما در این باره مشغول کار هستند تا ببینند وضعیت داوری چگونه بوده اما چیزی که من از کنار زمین دیدم این بود که داور سوت‌های درستی زد و شبهه‌ای در آنها وجود نداشت.

بعد از اینکه پیش از بازی با پرسپولیس نام آرش برهانی و بهادر عبدی را به دلیل آماده نبودن ذهنی این بازیکنان از لیست کنار گذاشتید به نظر می‌رسد رفته رفته شرایط آنها بهتر می‌شود.

کاملا درست است چرا که من به صورت مرتب با این بازیکنان صحبت می‌کنم و آنها به مرور و با سرعت ملایم در حال بهتر شدن هستند و من امیدوار هستم که بتوانند انتظارات را برآورده کنند. شاید این بازیکنان بیشتر از حد به بازی کردن نیاز داشته باشند اما این مسئله دست مرا می‌بندد چرا که شرایط تیم ما به گونه‌ای است که مثل تیم های صدر جدولی نیستیم که بتوانیم با خیال راحت در ترکیب دست ببریم اما می‌دانم که این موضوع به مرور زمان بهتر خواهد شد.

 13 هفته از لیگ برتر گذشته و صادقانه بگویید که از عملکرد تیم‌تان تا اینجای لیگ راضی هستید یا خیر؟

واقعا از بچه‌‌ها ممنونم که در این شش ماه بدون حاشیه فقط به تمرین کردن تمرکز کردند و پاسخ مناسبی به طراحی تمرینات و بازی‌های ما دادند. من می‌بینم که آنها چه اشتیاقی برای پیشرفت کردن دارند و این موضوع مرا امیدوار می‌کند. همچنین باید از مسئولان باشگاه که مثل یک بزرگتر و حامی در کنار ما هستند تشکر کنم و امیدوارم که در آینده موفقیت‌های ما هم بیشتر شود.

هدف‌گذاری شما برای لیگ امسال آیا کسب سهمیه آسیایی است؟

کاملا هدف‌گذاری ما برای این فصل حفظ تیم در لیگ و ایجاد ثبات تیمی است و می‌خواهیم ساختار مناسبی برای آینده بهتر تیم فراهم کنیم.

 با این همه منتقدان شما در ابتدای فصل امیدی به کسب نتایج خوب پیکان همراه با شما نداشتند اما به نظر می‌رسد پاسخ آنها را داده‌اید.

من برای این مسائل حرفی ندارم چرا که هیچ وقت نباید در قضاوت‌ها عجله کرد. البته اعتقاد دارم که الان هم نباید عجولانه صحبت کرد چرا که همه افراد در گذر زمان طبقه‌بندی می‌شوند.

 تعطیلات متوالی لیگ برتر باعث شده تا خیلی از تیم‌ها نسبت به این مسئله انتقاد داشته باشند. موضع شما در این باره چیست؟ آیا این موضوع از نظر شما باعث افت لیگ می‌شود یا نه؟

طبعا تعطیلات متوالی لیگ نمی‌تواند به سود تیم باشد اما شما در نظر بگیرید که الان تیم ملی ما در وضعیت خاصی قرار دارد. مسابقات مقدماتی جام جهانی در حال برگزاری است و هر چقدر سختی وجود داشته باشد اما اگر تیم ملی به جام جهانی صعود کند ارزشش را دارد.

 اگر شما هم چندین ملی‌پوش در تیم ملی داشتید آیا باز هم همین موضع ملایم را نسبت به تعطیلات لیگ برتر داشتید؟

من همیشه چیزی که عقیده‌ام هست را مطرح می‌کنم نه آنکه پای منافعم در میان باشد. در پاسخ به سوال قبلی هم گفتم که تعطیلات برای هیچ تیمی مفید نیست اما به هر حال اجتناب‌ناپذیر است و این را هم در نظر بگیرید که برنامه بازی‌‌های لیگ از مدت‌ها قبل داده شده بود و به خاطر فشردگی مسابقات، مقدماتی جام جهانی و همچنین لیگ قهرمانان آسیا به نظر من راه دیگری وجود ندارد.

 سیزده هفته از لیگ برتر گذشته است و می‌خواهیم نظر شما را در خصوص لیگ تا اینجا بپرسیم.

با توجه به این همه تعطیلی لیگ باید از مربیان لیگ برتری تشکر کنیم که تیم‌های باکیفیت را راهی مسابقات کردند. شما بازی‌های تیم‌هایی مثل پدیده، فولاد، سیاه‌جامگان، سپاهان، نفت، ذوب‌آهن، گسترش فولاد و ... را ببینید متوجه می‌شوید که این تیم‌ها با چه کیفیتی بازی می‌کنند.

 با توجه به رقابت نزدیکی که در صدر جدول وجود دارد فکر می‌کنید چه تیمی در نهایت قهرمان نیم‌فصل خواهد شد؟

اگر اشتباه نکنم هفته دوم لیگ برتر بود که مصاحبه‌ای انجام دادم و گفتم که رقابت اصلی قهرمانی بین پرسپولیس و تراکتورسازی است و به اعتقاد من این رقابت تا آخر لیگ باقی خواهد ماند اما تکلیف قهرمان در سه هفته پایانی لیگ مشخص خواهد شد.

 در هفته چهاردهم لیگ برتر باید شاهد دربی صنعتی‌های فوتبال باشیم و سایپا و پیکان به مصاف هم می روند. این در حالی است که شما سال‌ها در سایپا کار کرده‌اید و این تیم را خوب می‌شناسید.

من شناخت عمیقی نسبت به سایپا دارم و فکر می‌کنم که این موضوع کمک زیادی به ما خواهد کرد. از طرفی بازیکنان مصمم در حال تمرین هستند و امیدوارم که سهم ما از این بازی پیروزی باشد.