علت لغو دیدار تیم‌های ملی ایران و ساحل عاج

مهدی تاج درباره واگذاری بلیت فروشی به باشگاه‌ها اظهار کرد: نه تنها 4 نماینده ایران در آسیا بلکه بلیت فروشی مسابقات لیگ برتر هم از نیم فصل دوم به باشگاه‌ها واگذار می‌شود. ما از سازمان لیگ خواستیم که بالاخره این کار را عملی کند و بلیت فروشی با هماهنگی یگان ویژه و عوامل برگزاری بازی بر عهده باشگاه‌هاست.

او در پاسخ به این که آیا درباره بحث تبلیغات محیطی صحبتی انجام شد یا نه گفت: در این باره صحبت‌هایی انجام شده و به‌زودی به تصمیم نهایی دست پیدا می‌کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره احتمال برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در کشور سوم اظهار کرد: عربستان هم مانند ما 4 نماینده در آسیا دارد و احتمال رویارویی وجود دارد. باشگاه‌ها در صورت دستور AFC برای برگزاری این بازی‌ها موافقت کردند و برای ادامه بررسی کار را به فدراسیون واگذار کردند اما نظر ما این است که باید از حق‌مان دفاع کنیم و کشور ما هیچ مشکلی برای تامین امنیت بازی‌ها ندارد. کمیته مسابقات AFC محل تدوین مقررات است و این طور نیست که هر باشگاهی که دلش خواست بتواند در این کمیته دستور برگزاری بازی در کشور سوم را بدهد. ما برای AFC نامه نوشته‌ایم اما آن‌ها به ما جوابی نداده‌اند. بار دیگر نامه‌ای را برای آن‌ها خواهیم نوشت و اگر AFC دستور به برگزاری بازی در کشور سوم بدهد باید توضیح قانع‌کننده‌ای هم برای آن داشته باشد.

تاج درباره لغو دیدار تیم‌های ملی ایران و ساحل عاج در کشور امارات گفت: وزارت امور خارجه نامه‌ای را به ما ابلاغ کردند که براساس آن نمی‌توانستیم اردو یا دیداری را در کشور امارات برگزار کنیم و اجرای این دستور برای ما لازم بود. از زمانی که به ما ابلاغ شده آن را اجرا کردیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره حمایت‌های مسعود سلطانی‌فر از میزبانی ایران برای جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: آقای سلطانی‌فر همواره از فوتبال حمایت کرده و اخیرا هم برای بحث هتلینگ بودجه ما را دو برابر کرده است و قرارداد این کار را نهایی کرده‌ایم و تاکنون هم نیازمند دستور وزیر بودیم. آماده‌سازی زمین کمپ فدراسیون فوتبال از دیگر اهداف ماست و می‌خواهیم برای سال جدید از آن استفاده کنیم. البته ما قراردادی را هم با فدراسیون فوتبال ارمنستان امضا کردیم و براساس آن تیم ملی ما می‌تواند از سال بعد در این کشور اردو برگزار کند.

تاج ادامه داد: برگزاری اردو در ارمنستان ارزان‌تر از تهران است و در ازای آن ما هم در زمینه فوتبال ساحلی و فوتسال به این کشور کمک می‌کنیم. با این حال هرچه زودتر زمین خود ما آماده می‌شود و می‌توانیم در تهران اردوهای خودمان را برگزار کنیم.

او درباره انتشار بخش جدیدی از وجود فساد در فوتبال و اظهارات شاه حسینی گفت: پرونده فساد در فوتبال پیگیری می‌شود  و کمیته اخلاق و دادستانی آن را پیگیری می‌کند. من از دادستان محترم تهران هم تشکر می‌کنم که او هم در این زمینه به ما کمک می‌کند. هرکسی که مدرکی مبنی بر وجود فساد در فوتبال دارد آن را ارائه کند. کمیته اخلاق و دادستان عمومی آن را بررسی خواهند کرد. خود من هم تا به حال مواردی را به کمیته اخلاق ارجاع داده‌ام. ما نمی‌خواهیم آرامش از فوتبال برود و باید این بحث بسته شود اخیرا هم جلسه‌ای را با آقای محمدی، رییس کمیسیون اصل 90 برگزار کرده‌ایم و اگر کسی مدرکی مبنی بر وجود فساد در فوتبال دارد آن را ارائه دهد.