ماتادورها قهرمان جهان شدند

به گزارش افکارنیوز هر دو تیم اگر قهرمان می شدند برای اولین بار بود.ضمن اینکه پیش بینی هشت پا همه را تحت تاثیر قرار داده بود و اسپانیایی ها با اعتماد به نفس بیشتری پا به میدان گذاشته بودند.

ترکیب دو تیم:

هلند(۱-۳ - ۲-۴): استکلنبرگ(۱) - فان برونهورست(۵) - ماتیسن(۴) - هیتینگا(۳) - فان در ویل(۲) - دی یانگ(۸) - فان بومل(۶) - کوئیت(۷) - اسنایدر(۱۰) - روبن(۱۱) - فان پرسی(۹)

سرمربی: برت فان ماروویک

اسپانیا(۱-۳ - ۲-۴): کاسیاس(۱) - راموس(۱۵) - پیکه(۳) – پویول(۵) - کاپدویلا(۱۱) - بوسکتس(۱۶) - آلونسو(۱۴) - پدرو(۱۸) - چابی(۸) - اینیستا(۶) - ویا(۷)

سرمربی: بیسنته دل بوسکه

داور: هووارد وب(انگلیس)

ورزشگاه: ساکر سیتی(ژوهانسبورگ)

تماشاگران ویژه این بازی، رافا نادال، پائو گاسول، بسکتبالیست سرشناس اسپانیایی، دونا سوفیا و زاپاترو، ملکه و نخست وزیر اسپانیا، کاناوارو، کاپیتان تیم ملی ایتالیا، کوفی عنان، فرانتس بکن بائر،، ژورژ وه‌آ،، روژه میلا و مارسل دسایی بودند البته نلسون ماندلا هم دقایقی هم شاهد مراسم اختتامیه بود. نلسون ماندلا به همراه همسرش در مراسم آغازین دیدار پایانی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی حضور یافت و به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ داد. در حالی که پیش از این نوه نلسون ماندلا اعلام کرده بود رییس جمهور پیشین آفریقای جنوبی به دلیل عزای مرگ نوه‌اش در دیدار پایانی جام جهانی شرکت نخواهد کرد، نلسون ماندلا به همراه همسر و خانواده‌اش دقایقی قبل از آغاز دیدار پایانی در ورزشگاه ساکر سیتی حاضر شد. سپ بلاتر همراه با رئیس جمهور آفریقای جنوبی وارد زمین می شود، کاسیاس بازیکنان اسپانیا را معرفی کرده و بلاتر تک تک با آنها دست می دهد. نوبت به معرفی بازیکنان هلند می رسد و فان برونهورست، بازیکنان تیم ملی هلند را تک به تک به مسئولان معرفی می کند. سرود ملی دو کشور که خوانده می شود بازیکنان دو تیم در مرکز میدان به نشانه دوستی با هم دست می دهند. رئیس جمهور آفریقای جنوبی و سپ بلاتربا بازیکنان ذخیره و مربیان دو تیم دست می دهد. هلندی ها با لباسهای یک دست نارنجی و اسپانیایی ها با لباسهای یک دست سورمه ای بازی می کنند و بازی با تسلط اسپانیایی ها آغاز می شود. اما بازی توسط هلندی ها متعادل می شود. دو تیم فرصت هایی هم برای گلزنی دارند اما به گل نمی رسند. بازی که به دقایق پایانی در نیمه اول نزدیک می شود احتیاط در میان بازیکنان دو تیم افزایش می یابد. تصاویر تلویزیونی یک نکته جالب را نشان می دهد. پرچم هر کشوری در ورزشگاه دیده می شود، از پرچم لبنان و سریلانکا گرفته تا پرچم سوئیس. بازی در نیمه اول چنگی به دل نزد و در نهایت با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

آمار پایانی نیمه اول:

درصد مالکیت توپ: هلند ۴۴% - اسپانیا۵۶%

موقعیت گل: هلند ۵ – اسپانیا ۵



شوت در چارچوب: هلند ۴ - اسپانیا ۲

ضربات آزاد: هلند ۱۲ - اسپانیا ۱۴

کرنر: هلند ۴ - اسپانیا۱

آفساید: هلند ۲ - اسپانیا ۴

خطاها: هلند ۱۲ - اسپانیا ۸

کارت زرد: هلند ۳ – اسپانیا۲

نیمه دوم با کنترل بازی توسط اسپانیایی ها آغاز می شود. فرناندو تورس در حال گرم کردن است.. به نظر می رسد که ال نینیو قصد ورود به زمین را دارد. هلند درست مثل بازی مقابل برزیل سعی دارد از کناره ها و با حرکات آرین روبن حمله کند. اما اسپاینا راه نفوذ را بسته است. بازیکنان هلند بازی جوانمردانه را رعایت نمی کنند و اسپانیایی ها نسبت به این ماجرا معترضند. بازیکنان اسپاینا که روی زمین می افتند لاله های نارنجی بازی را ادامه می دهند. بازی کمی خشن شده است و داور با نشنا دادن کارت سعی در کنترل بازی دارد. در دقیقه ۶۰ اولین تعویض برای اسپانیا اتفاق می افتد و پدرو از زمین مسابقه خارج و خسوس ناباس به جای او به زمین می رود. برخورد درک کوئیت و جرارد پیکه که پیکه مصدوم شده و از ناحیه صورت احساس ناراحتی می کند.. او از زمین مسابقه خارج شد و بلافاصله به زمین بازگشت. در دقیقه ۶۱ روبن موقعیت تک به تک را از دست می دهد. کاسیاس با نوک پا، این شوت را دفع می کند. این بهترین فرصت ایجاد شده برای هر دو تیم بود. ده دقیقه بعد ناباس و ویا دو موقعیت تک به تک ر برای اسپانیا از دست می دهند. در ۱۵ دقیقه پایان بازی اسپانیایی ها برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار گرفته اند. سوت پایانی نیمه دوم وپایان وقتهای قانونی بازی با تساوی بدون گل نشان از این دارد که جام جهانی ۳۰ دقیقه دیگر تمدید شده است.

آمار پایانی دیدار در نود دقیقه:

درصد مالکیت توپ: هلند ۴۳% - اسپانیا۵۷%

موقعیت گل: هلند ۱۱– اسپانیا ۱۰

شوت در چارچوب: هلند ۶ - اسپانیا ۳

ضربات آزاد: هلند ۲۰ - اسپانیا ۲۸

کرنر: هلند ۵ - اسپانیا ۵

آفساید: هلند ۵ - اسپانیا ۵

خطاها: هلند ۲۳ - اسپانیا ۱۵

کارت زرد: هلند ۶– اسپانیا ۳

اسپانیایی ها آغازگر نیمه اول وقتهای اضافه هستند و با در دست گرفتن نبض بازی بوی گل می دهند.. در دقیقه ۹۵ پاس تماشایی اینیستا برای فابرگاس. فرصت طلایی برای اسپانیا ایجاد می کند و تک به تک فابرگاس با استکلنبرگ و توپ او که توسط دروازه بان هلند مهار می شود. این در حالی بود که سسک می توانست توپ را به ویا و ویا را به گل برساند. دو تیم تا پایان وقت اضافه اول چندین فرصت طلایی دارند که از دست می دهند تا وقت اضافه اول هم بدون گل به پایان برسد. یک دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول وقتهای اضافه لحاظ می شود. وقت های تلف شده نیمه دوم توسط هلندی ها آغاز می شود. اسپانیایی ها از لحاظ بدنی سر تر هستند و هلندی ها کم آورده اند. در دقیقه ۱۰۸ اینیستا و جانی هیتینگا در یک کورس به هم برخورد می کنند و جانی که با دست اینیستا را به عقب می کشد و به زمین می زند داور دست به جیب می شود و کارت زرد دوم و کارت قرمز برای جانی هیتینگا و اعلام ضربه آزاد برای اسپانیا بدست می آید. چابی پشت ضربه آزاد و ارسال توپ از فاصله ۲۱ متری که بی ثمر به بیرون می رود. هیتینگا در همان دقایقی از زمین مسابقه اخراج شد که زین الدین زیدان در فینال ۲۰۰۶ مجبور به ترک زمین مسابقه شد. مثل اینکه تاریخ اینجا هم تکرار می شود. در دقیقه ۱۱۵ ضربه خطا به نفع هلند.. دیواره دفاعی مقابل این ضربه شکل می گیرد و وزلی اسنایدر و فان پرسی پشت این توپ هستند.. ضربه اسنایدر از کنار دروازه کاسیاس به بیرون رفت.. البته توپ پس از برخورد به سسک فابرگاس به بیرون رفت و جالب اینجاست که داور کرنری را اعلام نکرد. توپ به زمین هلند بر می گردد ویکی از مدافعان هلند به اشتباه توپ را به اسپانیایی ها می سپارد. اینیستا صاحب توپ و فان در فارت هم که موفق نمی شود توپ را از مقابل او دور کند و اسپانیا به گل قهرمانی می رسد. شادی اسپانیایی ها دیدنی است. همه بازیکنان اصلی و ذخیره اسپانیا در کنار زمین جمع شده اند و این گل را جشن می گیرند. ماتیسن به شدت به داور مسابقه اعتراض می کند و به شدت به داور پرخاش می کند و داور که با کارت زرد این بازیکن را جریمه می کند. آندرس اینیستا هم به خاطر درآوردن پیراهنش از داور کارت می گیرد. ایکر کاسیاسس از تماشای گل اینیستا، دستانش را جلوی دهانش گرفته و گریه می کند. ملکه اسپانیا دو دستش را باز کرده و با اقتدار ازپیروزی تیمش خوشحال است.. ولیعهد اسپانیا و همسرش هم بالا و پائین می پرند. هلندی ها عصبی و نگران بازی را دنبال می کنند. چابی که شیطنت می کند و برای این شیطنت کارت زردی را دریافت می کند. دو دقیقه وقت تلف شده برای وقتهای اضافه دوم بازی اعلام می شود و اسپانیا با اداره کردن بازی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ می شود. سوت داور به صدا در می آید. اسنایدر و یکی دو بازیکن هلندی به داور حمله کرده و به او اعتراض می کنند.. ایکر کاسیاس به شدت زیر گریه زده است.. اشک در چشمان اسنایدر حلقه زده…کاسیاس در آغوش هم تیمی هایش و ویکتور والدس گریه می کند فابرگاس به اسنایدر دلداری می دهد. بازیکنان هلند با ناراحتی روی زمین نشسته اند بازیکنان اسپانیا دل بوسکه را روی دست بلند کرده اند و موفقیتشان را با این حرکت جشن می گیرند. تک تک بازیکنان اسپانیالباسهای قرمز رنگی را با یک ستاره بر تن می کنند. جام قهرمانی روی دست اسپانیایی ها آنها را به بام جهان می رساند. جام جهانی برای اولین بار به ماتادورها رسید…آنها یورو ۲۰۰۸ را بردند و حالا جام جهانی ۲۰۱۰ را هم روی سر می برند. باید دید یورو ۲۰۱۲ را هم خواهند برد؟