در فوتبال خود را اسیر چیزهای پوچ کرده‌ایم

 علی دایی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر صبای قم در نشست خبری حاضر شد و اظهارداشت: ابتدا باید دو تسلیت بگویم، اول به حمدی‌نژاد که عموی خود را از دست داد اما با این وجود در بازی امروز با جان و دل بازی کرد و عملکرد خوبی داشت. پس از آن باید به همکار خوبمان آقای عابدی تسلیت بگویم که در غم از دست دادن مادرش عزادار است.

وی در مورد شرایط مسابقه عنوان کرد: در نیمه اول شاهد بازی متعادلی بودیم و هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند که می‌توانستند از آنها استفاده کنند. در نیمه اول تیم صبا یک ضربه ایستگاهی داشت و غیر از آن شاهد اتفاق خاصی در زمین نبودیم. در نیمه دوم هرچه زمان بازی بیشتر گذشت ما بهتر شدیم و توانستیم موقعیت‌های بهتری روی دروازه حریف خلق کنیم.

علی دایی در پاسخ به این سئوال که در نیمه دوم تیمش به مراتب بهتر از نیمه اول بازی کرد و این تفاوت آیا علت خاصی داشت، تاکید داشت: در نیمه دوم فقط حریف یک موقعیت در آفساید داشت و به غیر از آن اتفاق خاصی بر دروازه ما رخ نداد. در مجموع دو نیمه ما حاکم میدان بودیم و مسلط، موقعیت‌های زیادی هم ساختیم و در پایان نیز به حقمان رسیدیم و این 3 امتیاز شایسته بازی خوب بازیکنانم بود.

وی ادامه داد: البته در نیمه اول باد به نفع تیم صبا بود و در همان نیمه نیز به غیر از یک ضربه کاشته باز هم اتفاقی روی دروازه ما رخ نداد چون همه نفرات ما هوشمندانه بازی کردند. من از بازیکنانم بین دو نیمه خواستم که حفظ توپ بیشتری داشته باشند و بی‌دلیل زیر توپ نزنند چون در دقایق ابتدایی ضربات زیادی را بدون علت خاصی به توپ زدیم، اما در نیمه دوم خوب بازی کردیم، نفراتمان زیاد شدند و در آخر به برد رسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در واکنش به سئوال یک خبرنگار دیگر که از او پرسید فصل گذشته در تیم صبا بودید و آیا علت خاصی دارد که این تیم به عنوان نماینده قم هرسال با مشکلان عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: دلایل ناموفق بودن صبا به مسائل متعددی مربوط می‌شود که علت اصلی آن در وهله اول بی‌توجهی مسئولان استان قم به این تیم است. پارسال هم من به عنوان سرمربی صبا مشکلاتی را که امسال مرفاوی دارد را داشتم و خیلی هم اذیت شدم. جایی که پول نباشد و در تیمی که هیچکس آن را حمایت نمی‌کند چه دلیلی دارد که تیم‌داری کند؟ هرسال مشکلات مالی صبا بیشتر از سال‌های گذشته می‌شود من شنیده‌ام که این تیم بیش از 26 یا 27 میلیارد بدهکار است. مگر می‌شود این استان بزرگ که این همه عالم و افراد بزرگ دارد و یکی از استانهای مطرح کشور است اینگونه تیمش اداره شود؟ چرا واقعاً نمی‌توان یک تیم را مدیریت کنند! من در این موضوع ماندم.

دایی ادامه داد: اگر بگویی من به علت تیم‌داری صبا به خاطر مردم است امروز 100 نفر هم برای این بازی نیامدند. اگر تیمی می‌آوریم برای یک استان، باید تیمی قدرتمند باشد تا با بازی‌های خوب هواداران هر استان برای حمایت به ورزشگاه بیایند و پشتیبان آن باشند. صبا تیمی است که قهرمان جام حذفی شده و در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور داشته پس استحقاقش این نیست که اینگونه مدیریت شود و چنین شرایطی داشته باشد. ببینید علت مشکلات صبا در دست چه کسی است و اصلاً باید ببینید که صبا به نام چه کسی یا چه کسانی است، آنها باید بیایند و کمک کنند. اگر می‌خواهند که تیم‌داری کنند و اگر که می‌خواهند صبا را از این سیاه‌چال نجات دهند باید کمک کنند و در غیر این صورت به مردم بگویند که آن را اداره کنند. متأسفانه شعار می‌دهند، فصل گذشته نیز من خیلی اذیت شدم، با وجود همه این مشکلات فصل گذشته توانستم نفرات جدیدی را به این تیم بیاورم اما از همان نفرات جدید چند درصد از بازیکنانش مانده‌اند؟! وقتی تا این حد جابجا می‌شود مدیریت کردن یک تیم هم دشوار می‌شود، تا همین حالا نیز مرفاوی با این همه مشکلات در صبا شق‌القمر کرده است و کار بزرگی انجام داده است که هنوز این تیم می‌تواند نفس بکشد. بازیکنان برای چه به یک تیم می‌آیند؟ برای اینکه آینده‌شان تضمین شود. اما در صبا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد باز هم تاکید می‌کنم با این شرایط مرفاوی خیلی خوب کار کرده است.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد شرایط تیم فوتبال صبای قم خاطرنشان کرد: من دوست ندارم این تیم چنین جایگاهی داشته باشد. از تمام مسئولان می‌خواهم تا به این تیم کمک کنند و تنها شعار ندهند.

دایی در مورد شرایط داوری امروز تیمش برابر صبای قم گفت: انشاءالله داوری بهتر شود و داوران بتوانند بهتر سوت بزنند و خطای داوری در فوتبال ما کمتر شود. من زیاد در این خصوص حرف نزنم بهتر است.

وی در مورد اینکه دوست دارد به قم برگردد یا خیر،‌تصریح کرد: من فعلا در تهران مشغول به کار هستم اما اگر روزی شرایط فراهم شود چرا نباید به قم بازگردم. من خاطرات خوبی با این تیم دارم و قهرمان جام حذفی شدم و همراه با صبا در آسیا حضور داشتم. 

دایی ادامه داد: متاسفانه در سال دومی که در قم بودم هیچ پولی دریافت نکردیم و من مجبور بودم از جیب خودم به بازیکنان پول بدهم که هنوز هم نتوانستم آنها را پس بگیرم. در یک سال آخر هیچ مدیری نیامد بگوید حالا که پول مربیگری‌ات را نگرفته‌ای حداقل پولی که به بازیکنان داده‌ای را بگیر. 

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در مورد برخی حواشی که اخیرا ایجاد شده، عنوان کرد: فوتبال ما آنقدر مشکل دارد که نمی‌دانم کدامش را بگویم. متاسفانه ما خود را با مسائل پوچ و بی‌ارزش مشغول کرده‌ایم. یکی از مشکلات مهم فوتبال ما تیم‌های پایه است که هیچ کاری برای آنها نمی‌شود. این همه دلال در رده‌های پایه را چه کسی می‌خواهد از فوتبال جمع کند؟ 

وی گفت: همه باید کمک کنیم تا فوتبال راه خودش را پیدا کند. از نظر سخت‌افزاری خیلی عقب هستیم. شنیده‌ام کمپ بارسلونا به ایران آمده است اما وقتی چمن مناسب نداشته باشیم آنها کجا می‌خواهند تمرین کنند. آیا کمپ بارسا می‌خواهد در کویر تمرین کند؟ 

دایی با اشاره به عکس منتشر شده از رحمتی و اینکه مدت زیادی مردم، رسانه‌ها و اهالی فوتبال درگیر این موضوع بودند، عنوان کرد: کجای دین آمده که باید به عکس‌های اینچنینی ایراد گرفت؟ در قم این همه آیت‌الله حضور دارد که هیچ کدام از آنها نمی‌گویند باید در زندگی مردم کنکاش کرد. من فقط این را می‌گویم که اگر قرار باشد در زندگی مردم کنکاش شود خیلی‌ها ضرر خواهند کرد.