تاج:کره جنوبی 12 برابر ما بودجه دارد

مهدی تاج در کلاس دانش افزایی داوران فوتبال ایران بیان کرد: خوشحالم در جمع داوران حضور دارم. از کامرانی فر و اصفهانیان و همچنین باید از ناظران AFC که زحمت کشیده و به کشورما آمدند تشکر کنم.

وی افزود: لیگ را جوان کردیم و با جوانگرایی در بخش داوری هم موافقم، نمی دانم تا چه اندازه در جوان گرایی لیگ موفق بودیم اما سود جوان گرایی در لیگ به تیم ملی می رسد. میانگین سنی بازیکنان لیگ برتر به زیر 26 سال رسیده است. از طرفی روند جوان گرایی در بین مربیان هم رخ داده و مربیانی چون عبداله ویسی، علی دایی و یحیی گل محمدی از همین چرخه به لیگ برتر رسیده اند. 

تاج افزود: در فوتبال ساحلی 2 اتفاق مهم رخ داده که به زودی اعلام می شود. هرچند باید از زحمات داوران قدیمی تشکر کرد اما خیلی خوب است که میانگین داوری فوتبال کشور به 35 سال رسیده است. در همه جای دنیا فوتبال رو به پیشرفت است و نمی توان با توقف به جایی رسید. خیلی ساده است که بخواهیم به وضع موجود راضی باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به میانگین سنی داوران حاضر در این کلاس گفت: چهره های جوانی در این کلاس حضور دارند و میانگین سنی آن ها 35 سال است.  این کلاس‌ تا پایان هفته ادامه دارد. پس از پایان نیم فصل هم جلسه ای بین کمیته و دپارتمان داوری برگزار و عملکرد کلی داوران بررسی در نیم فصل بررسی می شود.

دولت فقط 3 میلیارد به فوتبال ما کمک کرده است

تاج ادامه داد: عشق و علاقه داوران و این که آن ها به مسائل مادی فکر نمی کنند جای تقدیر دارد. اشتباهات تاثیر گذار داوری نسبت به گذشته کمتر شده و این امر جای خوشحالی دارد. مشکلات مالی فدراسیون سبب شده در شرایط دشواری گام برداریم. با 45 میلیارد تومان امور فوتبال کشور را اداره می کنیم. این در حالی است که دولت تنها سه میلیارد به ما کمک کرده است. با چنین ارقامی باید به مصاف کشورهایی مانند کره جنوبی برویم که 12 برابر بودجه فدراسیون فوتبال ایران، بودجه ثبت شده دارند. با این حال غیرت ایرانی سبب شده این کشورها با وجود در اختیار داشتن بودجه سنگین پشت سر ما قرار گیرند.

در آسیا رده اول داوری را داریم

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: داوری ایران در سطح آسیا بهترین وضعیت را دارد و بیشترین داور الیت قاره کهن برای ما است. البته نباید مغرور شد و به این امر اکتفا کرد. در صورتی که تلاش های ما ادامه نیابد، روند پیشرفت متوقف می شود. مشکلاتی وجود دارد و حتی برخی مواقع برای برگزاری یک رقابت فوتبال عادی سختی می‌کشیم اما باید به وضعیت بهتری رسید.