واکنش فرکی به خبر مذاکره سایپا با مکانی

حسین  فرکی در حاشیه نشست کانون مربیان فوتبال ایران درباره ارزیابی خود از نتایج سایپا در نیم فصل نخست  لیگ برتر اظها کرد: اعتراف می کنم در نیم فصل نخست لیگ برتر تنها 20 تا 30 درصد انتظاراتم برآورده شد. البته بسیاری از  تیم ها در دور رفت کمبودها و نواقصی داشتند. در کل احساس می کنم نسبت به گذشته کیفیت رقابت های لیگ برتر پایین تر بود. 

 
وی افزود: شاید وقفه های لیگ در افت کیفیت بازی ها تاثیرگذاشته باشد. هرچند نمی توان از اهمیت رقابت های مقدماتی جام جهانی و راهیابی مجدد تیم ملی به این رقابت ها غافل شد. تعطیلی لیگ به تیم هایی که بازیکن ملی پوش دارند، حتی به تیم ما که یک ملی پوش دارد ضربه زد و شاهد بودید که سایپا از هفته پنجم دچار مشکل شد. به هر حال یک بازی تیم ما در نیم فصل باقی مانده که به دلیل وضعیت نامناسب جوی  و بازگشت پرواز سایپا از تبریز به تاخیر افتاد. 
 
فرکی با اشاره به تاثیر اشتباهات داوری در نتایج ضعیف سایپا گفت: بخش دیگری از مشکلات ما به اشتباهات داوری و برنامه ریزی مسابقات برمی گردد. اشتباهات داوری در چند بازی به ضرر سایپا تمام شد. 
 
وی تصریح کرد: قرار بود امروز برای بازی با ماشین سازی به تبریز برویم اما باز هم این دیدار به تعویق افتاد. ابتدای هفته پرواز سایپا از آسمان تبریز به تهران بازگشت. پس از آن هم سازمان لیگ اعلام کرد این بازی پنج شنبه هفته جاری برگزار می شود اما باشگاه ماشین سازی بازهم خواستار تعویق زمان بازی شد که به دلیل رضایت مردم آذربایجان با این امر موافقت کردیم. 
 
سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره فعالیت های این تیم در نقل و انتقالات نیم فصل و بحث حضور سوشا مکانی در این تیم گفت: تمرینات سایپا تا جمعه تعطیل است. در فصل نقل و انتقالات گمانه زنی های زیادی انجام می شود. امروز نام نفرات مورد نیاز خود را به باشگاه اعلام کردیم تا با آنها تماس بگیرند اما تا زمانی که رسما قرار داد بازیکنی به ثبت نرسد، از بردن نام وی معذورم. 
 
فرکی درباره سطح کیفی مربیان شاغل در لیگ برتر بیان کرد: یک نکته را نباید فراموش کنیم که مربیان ایرانی واقعا زحمت می کشند. مربیان در بخش کمی از مشکلات فوتبال ایران مقصر هستند و سایر مشکلات به تشکیلات فوتبال ما مربوط می شود. مربیان ایرانی در سختی ها مانند یک هنرمند عمل می کنند. یک مربی باید تا چه اندازه هنر و توان داشته باشد که در وقفه های مداوم لیگ، همیشه تیم خود را آماده نگه دارد. 
 
سرمربی تیم فوتبال سایپا در پایان خاطرنشان کرد: ارزش مربیان ایرانی را  بالا می دانم به شرطی که ابزار و امکانات لازم در اختیار آن ها قرار گیرد.  متاسفانه در فوتبال ما حواشی بر متن غلبه کرده است. امیدوارم در کانون مربیان تصمیماتی گرفته شود تا همه از آن استفاده کنند.