لحظه های  به یاد ماندنی‌ رویداد‌های فوتبالی سال ۲۰۱۶/ عکس

در پایان سال میلادی ۲۰۱۶، نگاهی به مهم ترین و به یاد ماندنی ترین رویدادها و اتفاقات رخ داده در دنیای فوتبال خواهیم داشت.

 

1- بزرگترین رویداد سال جاری میلادی، که روزهای پایانی خود را پشت سر می گذارد، برگزاری مسابقات یورو ۲۰۱۶ بود. این مسابقات که برای اولین بار با 24 تیم برگزار می شد، افت و خیزهای بسیاری به خود دید و در نهایت پرتغالی که در دور گروهی تنها 3 امتیاز از 3 تساوی کسب کرده بود، به فینال مسابقات رسید و حریف فرانسه میزبان شد.  دیداری که به نظر می رسید خیلی زود تکلیفش مشخص شود، به وقت اضافه رسید و در این بین پرتغال بود که با گل دقایق پایانی ادر، جام قهرمانی را مال خود کرد. با این حال، مهم ترین و کلیدی ترین یار سلسلئوی اروپا یعنی  کریستیانو رونالدو، خیلی زود در اثر برخورد با دیمیتری پایه مصدوم و مجبور به ترک زمین شد و اشک های او هنگام خروج از زمین و همراهی و حمایت بعدی او از هم تیمی هایش در کنار زمین، به یکی از مهم ترین و به یادماندنی ترین رویدادهای سال 2016 بدل شد.

 

2- برزیل به عنوان مهد استعداد و فوتبال دنیا و پرافتخارترین تیم تاریخ جام جهانی با 5 قهرمانی، هرگز نتوانسته بود  مدال طلای المپیک را بدست آورد. با این حال، آنها امسال در خاک خودی با رهبری نیمار خوش درخشیدند و با شکست آلمان در فینال مسابقات در ضربات پنالتی علاوه بر کسب باارزش ترین مدال طلای بازی های المپیک تابستانی، کم و بیش انتقام شکست تحقیرآمیز سال پیش شان در جام جهانی برابر مانشافت را هم گرفتند. 

 

 

3- ژوزه مورینیو بعد از آنکه در فصل دوم دوره حضورش در چلسی، نتایج ضعیفی کسب کرد و در نهایت مجبور به ترک استمفورد بریج شده بود، تصمیم گرفت ماجراجویی جدید و بسیار مشکل دیگری در لیگ برتر آغاز کند و جانشین لوئیز فن خالی شود که علی رغم فصل اول خوب، در فصل دوم همگان را از خود کلافه کرده بود. مورینیو و هواداران  یونایتد امیدوار بودند بالاخره گزینه مناسب شان برای جایگزینی فرگی افسانه ای را پیدا کرده باشند.

 

 

4- بدون شک تلخ ترین رویداد ورزشی سال جاری میلادی، سقوط هواپیمای تیم چاپه کوئنزه برزیل بود. پس از این اتفاق ناگوار، تمام جهان ورزش حمایت و همدردی خود را از بازماندگان و هواداران این تیم برزیلی ابراز داشته و  اتحادی باور نکردنی در این خصوص از خود بروز دادند.

 

 

5- پل پوگبا پس از آنکه در دور اول حضورش در منچسنر یونایتد نتوانسته بود نظر سرالکس فرگوسن بزرگ را جلب کند، چند صباحی به ایتالیا رفت و برای بانوی پیر سرزمین چکمه بازی کرد تا به عنوان یکی از آینده دار ترین و بهترین بازیکنان فوتبال دنیا مطرح شود. همین مساله سبب شد اولدترافورد، که این بار سکان هدایت را به آقای خاص پرتغالی سپرده بود، دوباره درهایش را به روی هافبک فرانسوی باز کند و با پرداخت بالاترین مبلغ انتقال تاریخ فوتبال دنیا، وی را به جمع دیگر ستارگان این فصل اش اضافه کند.