شرط سازمان لیگ برای جذب زهیوی توسط استقلال

امیرحسین فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تصمیم فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از فعالیت باشگاه‌های بدهکار در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد:باشگاه‌های بدهکار تا 10 درصد از بدهی‌های گذشته‌شان را پرداخت نکنند نمی‌توانند در فصل نقل و انتقالات فعالیت داشته باشند. ضمنا اگر آنها تصمیم به جذب بازیکنی داشته باشند، باید به میزان قرارداد آن بازیکن به کمیته انضباطی پرداخت کنند تا بتوانند قرارداد آن بازیکن را ثبت کنند.

او با بیان اینکه نام‌هایی که به عنوان باشگاه‌های بدهکار اعلام شده، گمانه‌زنی رسانه‌ها بوده است، گفت: تعداد باشگاه‌های بدهکار زیاد است. آمار دقیق این تیمها را کمیته انضباطی در اختیار دارد.


فتاحی در پاسخ به این سوال که باشگاه‌ها تا چه زمانی باید این مبلغ را پرداخت کنند تا بتوانند در بازار نقل و انتقالات فعالیت داشته باشند؟ بیان کرد: باشگاه‌ها تا 14 بهمن که پایان نقل و انتقالات است، می‌توانند با پرداخت مبالغی که در بالا ذکر شد، اجازه فعالیت در نقل و انتقالات را پیدا کنند.


رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در ادامه درباره اخباری که مبنی بر توافق استقلال با زهیوی منتشر شده است، عنوان کرد: باشگاه استقلال برای اینکه بتواند با این بازیکن عقد قرارداد کند، باید 10 درصد از بدهی‌هایش به علاوه مبلغ قرارداد زهیوی را به عنوان بدهی‌هایش پرداخت کند.


او همچنین در پایان از عزم جزم سازمان لیگ و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای اجرای قانون و اجازه ندادن به باشگاه‌های بدهکار برای فعالیت در فصل نقل و انتقالات خبر داد.