بیانیه پرسپولیسی ها در پاسخ به کی روش و دفاع از برانکو
پس از بیانیه شب گذشته کارلوس کی روش، پرسپولیسی ها واکنش های زیادی در فضای مجازی نشان دادند.

کانون هواداران باشگاه پرسپولیس بیانیه ای را به شرح زیر منتشر کرد:

«پاسخی به بیانیه کارلوس کی روش!

جناب آقای کی روش، سرمربی محترم تیم ملی، جسارت ما را برای تهیه این نوشتار ببخشید. یقیناً مطلع هستید که این روزها کلیه رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری، تسلیم بی چون و چرای جنابعالی هستند. از این رو بر آن شدیم که برای پاسخگویی، بیانیه‌ای تهیه و تقدیم کنیم.

در ابتدا پوزش ما را برای فقر ادبی و شیواییِ کلام پذیرا باشید. به هر حال باید بین شما به عنوان پدر بیانیه ایران و ما بیانیه نویسان نو پا تفاوتی باشد. ضمناً از به کار بردن کلماتی مانند عقرب و سوسک و پشه هم معذوریم. این یکی را شخصیتمان اجازه نمی‌دهد.

آقای کی روش! هر چه بیانیه عریض و طویل جنابعالی را زیر و رو کردیم حتی یک جمله هم نیافتیم که پاسخی به انتقادات مطرح شده داده باشد اما اینکه موفق شدید در یک بیانیه چند بندی، یازده بار از کلمه برانکو استفاده کنید، هم جای شگفتی است هم بیانگر عمق تشویش افکار شما نسبت به ایشان.

متاسفانه پاسخگویی به تک‌تک بندهای بیانیه شما از حوصله مخاطبان خارج است بنابراین به مختصر اشاره‌ای بسنده می‌کنیم:

فرموده‌اید که آقای برانکو نباید موفقیت و شکست خود را به شما نسبت دهند. یاد‌آور می‌شویم این شما بودید که در ابتدای فصل برانکو را مسئول عدم نتیجه‌گیریِ احتمالیِ تیم ملی معرفی کردید و اکنون ایشان پاسخ شما را داده‌اند. رطب خورده و منع رطب می‌کنید؟

در ارتباط با بند دوم بیانیه از شما خواهشمندیم به شعور مخاطبان توهین نکنید. علت ترخیص بازیکنان پرسپولیس چیزی نبود جز ایجاد اختلاف بین بازیکنان ملی‌پوش و سرمربی پرسپولیس و تاثیر منفی بر نقل و انتقالات.

در ارتباط با همکاری باشگاه‌ها، لازم به ذکر است که به لطف شما لیگ ایران در فصل جاری بیش از دو ماه تعطیلی را تجربه کرده و در صدر جدول تعطیلات جهان قرار دارد. اتفاقاً بیشترین همکاری را شخصِ برانکو با شما داشته‌ و اگر خاطرتان باشد حتی برای حمایت از تیم ملی هم در دیدار برابر قطر به ورزشگاه آمدند که اتفاقاً شما هم در پایان بازی از خجالت ایشان در آمدید.

آقای کی روش! آنچه برانکو ایوانکوویچ مطرح کرد نامش انتقاد بود که به نظر منطقی هم می‌رسید و پاسخی منطقی هم می‌طلبید. آنچه شما انجام دادید نه یک پاسخ، بلکه در محترمانه‌ترین حالت نامش لوس بازی است.

کافی است به جای استبداد، راه تعامل را پیش بگیرید و ضمن در نظر گرفتن شرایط پرسپولیس، در سایه همین تعامل از بازیکنان پرسپولیس در اردوهای تیم ملی بهره ببرید.

نهایتاً ضمن احترام به شما اعلام می‌کنیم که تمام قد از سرمربی محترم پرسپولیس حمایت خواهیم خواهیم کرد و متضمن می‌شویم این نمایش‌های آتش‌زا گزندی به ایشان نرسد.»