احتمال لغو بازی دوستانه ایران و عراق

طبیعتا همه دیدارهای تیم ملی که لغو می شود به بهانه کارشکنی تیم حریف یا میزبان نیست. حتی این بار تیم ملی می توانست در استادیوم العین به مصاف مراکشی ها برود که اصرار به برگزاری این دیدار در حضور تماشاگر و مخالفت فدراسیون فوتبال امارات با این امر در نهایت باعث لغو بازی شد. حال این سوال پیش می آید که ضرورت حضور تماشاگران ایرانی در این بازی با توجه به اینکه بازی در ایران برگزار نمی شد چه بود؟ در حالی که عدم مخالفت با این مسئله می توانست یک بازی خوب را برای ایران رقم بزند.  

درنهایت این بازی برگزار نشد و حتی تیم ملی مراکش هم حریفی جایگزین ایران نکرد و تنها با تمریناتی که در دبی داشت برای حضور در جام ملت ها عازم گابن شد.  
 
پیش تر این ایران بود که درخواست بازی در غیاب تماشاگران را می داد و حتی دیده بودیم در بازی های دوستانه تیم ملی پیش از آغاز بازی های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا اسامی تیم ملی به اشتباه برای سایت های خبری مخابره می شد. 
 
تیم ملی قبل از بازی با مراکش یک بازی دوستانه خوب دیگر را هم از دست داد. بازی با کرواسی، به بهانه اینکه تاریخ تعیین شده برای برگزاری این دیدار مناسب نیست و تیم ملی نمی تواند همه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد. در حالی که اگر فدراسیون فوتبال قبول می کرد این بازی برگزار شود کمترین حسنش این بود بازیکنان ذخیره تیم ملی یک بازی خوب را پشت سر می گذاشتند. 
 
این بار عراقی ها درخواست بازی دوستانه با تیم ملی را داده اند. در اسفند ماه و در تهران. هنوز پاسخی به عراقی ها داده نشده . با وجود اینکه این تیم اصرار دارد پاسخ ایران را بداند و اگر تیم ملی این بازی را قبول نمی کند بازی جدیدی را جایگزین کند.  

کی روش هنوز پاسخی به این درخواست نداده! آنطور که از شواهد امر پیداست این بازی هم لغو می شود و گویی اراده ها در تیم ملی برای بازی نکردن بیشتر از بازی کردن است و همه تقصیرها را نباید با اشاره به کارشکنی و تحریم و بهانه هایی از این دست به گردن دیگران انداخت.