همسران نیکوکار اسطوره‌های مستطیل سبز

 فوتبال فقط یک ورزش نیست. یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی دنیا مفاهیم زیادی درون خود دارد که امور فرهنگی بخشی از آن است. کمک به همنوع بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی فوتبال است. تقریبا تمام باشگاه‌های مشهور و محبوب دنیای فوتبال برنامه‌هایی جامع در زمینه کارهای عام‌المنفعه دارند.

در ادامه به معرفی همسران نیکوکار بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های جهان می‌پردازیم که فعالیت‌های انساندوستانه را مدیریت می‌کنند.

آنتونلا روکوزو (همسر لیونل مسی)

لیونل مسی، اسطوره فوتبال بارسلونا و جهان و صاحب پنج توپ طلا، یکی از نیکوکارترین چهره‌های دنیای ورزش به شمار می‌رود که همواره او را در کنار همسر و فرزندش می‌بینیم. اما یکی از دلایل موفقیت مسی، حضور آنتونلا روکوزو، همسرش است که از سال 2008 تاکنون در کنار او بوده و نقش اساسی در فعالیت‌های خیریه اسطوره فوتبال در قرن 21 ایفا کرده است. آنتونلا روکوزو، سفیر بیمارستان کودکان بوینس‌آیرس و مرکز مطالعات سرطان آرژانتین است و سالانه بیش از 300 هزار دلار به این مرکز کمک و مقدمات دیدار سالانه لیونل مسی با بیماران این مرکز را فراهم می‌کند.

کولین ماری (همسر وین رونی)

کاپیتان این روزهای شیاطین سرخ که باید نقش هماهنگ‌کننده بین آقای خاص فوتبال جهان یعنی خوزه مورینیو، سرمربی شیاطین سرخ با بازیکنان را بر عهده بگیرد، عاشق خانواده و فرزندانش است. وین رونی در اینستاگرام، هر هفته تصاویری از زندگی با همسر و فرزندانش را به اشتراک می‌گذارد. کولین ماری 31 ساله که از مجریان معروف تلویزیون انگلیس به شمار می‌رود در سال ۲۰۰۸ میلادی با وین رونی، معروف‌ترین بازیکن حال حاضر لیگ برتر انگلیس ازدواج کرد و سه پسر دارند. او مدت‌ها با مجله Closer همکاری می‌کرد. خانم رونی، این روزها برای بنیاد خیریه کودکان Alder Hey در لیورپول کار می‌کند.

کلودیا ویلافانه (همسر دیه‌گو مارادونا)

دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان از جنجالی‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ این رشته ورزشی به شمار می‌رود که بارها به دلیل اعتیاد به مواد مخدر در بیمارستان بستری شد. در سال 2002، مارادونا در رای‌‌گیری اینترنتی فیفا به‌عنوان بهترین بازیکن فوتبال سده بیستم توسط طرفداران فوتبال جهان انتخاب شد. او در سال ۱۹۸۴ میلادی با کلودیا ویلافانه ازدواج کرد که حاصل این ازدواج، چهار فرزند است. همسرش اکنون به همراه چهار فرزندش در خانه‌ای مجلل در منطقه اعیان‌نشین بوینس‌آیرس زندگی می‌کند و مدیریت موسسه خیریه دیه‌گو را بر عهده دارد. بنیادی که در سال 2000 همراه با مارادونا با هدف بهبود زندگی کودکان فقیر آرژانتینی تاسیس کرد.

دیبه چین (همسر یورگن کلینزمن)

یورگن کلینزمن از سرشناس‌ترین بازیکنان تیم ملی آلمان در سه دهه اخیر به شمار می‌رود. او در تیم رویایی آلمان‌ها در جام جهانی ۱۹۹۰ میلادی حضور داشت که با گل آندریاس برمه قهرمان جام جهانی در ایتالیا شدند. یورگن کلینزمن فوق ستاره آلمان‌ها در سال ۱۹۹۵ میلادی با دیبه چین طراح مد و لباس آسیایی ازدواج کرد و دو فرزند - لیلا و جاناتان - دارد. او که هم اکنون برند پوشاک خود را دارد، از مددجویان سه بنیاد خیریه آمریکایی در دوخت و توزیع محصولاتش استفاده می‌کند. دیبه چین، به‌زودی آموزشگاه طراحی لباسش را در شهر سانفرانسیسکو افتتاح می‌کند. او قول داده سالانه پنج نوجوان یتیم از این آموزشگاه فارغ‌التحصیل شوند.