پیش بینی پنجعلی درباره قهرمان لیگ

محمد پنجعلی گفت: هجمه‌ها و حمله‌ها نسبت به پرسپولیس برنامه‌ریزی شده و اجحاف است. تهمت‌های ناروا هستند چون وقتی هیچ چیزی به سود پرسپولیس وجود ندارد و همه چیز علنی و غیر علنی علیه تیم ما است، برای دیگران اصلا حرفی برای گفتن نمی‌ماند. کار به جایی رسیده است که داوران خودشان عذرخواهی می‌کنند ولی با این وجود باز هم پرسپولیسی‌ها حرفی نمی‌زنند و عجیب است که این وسط دیگران مدعی شده‌اند.

وی ادامه داد: پارسال جام در دست پرسپولیس بود ولی اشتباهات داوری مانع از تصاحب آن شد. اشتباه داوری قابل کتمان نبود چون داوران محروم هم شدند. سه سال قبل هم چنین شرایطی وجود داشت و پرسپولیس قطعا می‌توانست قهرمان شود ولی باز هم اشتباهاتی که به ضرر ما روی داد، مانع از آن شد که پرسپولیس به حقش برسد. مظلوم‌تر از پرسپولیس و هوادارانش نداریم ولی همه اینها را تحمل کرده‌ایم و دم نزده‌ایم، حالا وقتی بعضی ادعاها از سوی بعضی حریفان مطرح می‌شود، این دیگر یک ظلم مضاعف است.

پیشکوت نامدار فوتبال ایران، درباره این ادعا که تلاشی برای قهرمانی پرسپولیس وجود دارد، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم دو مساله وجود دارد که درباره آن هیچ شکی نیست. یکی اینکه پرسپولیس امسال حتما قهرمان می‌شود و دوم اینکه پرسپولیس غیر از هوادارانش کسی را ندارد ولی همین هواداران با ارزش‌ترین چیزی هستند که پرسپولیس می‌تواند داشته باشد. نه در این فصل بلکه در سال‌های گذشته هم به یاد نداریم تلاشی برای قهرمان شدن پرسپولیس انجام شده باشد. اگر هم تلاشی بوده، باعث جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس شد. اگر یک جایی هم یک داوری به سود پرسپولیس اشتباه کرده است یا در نتیجه بازی تاثیرگذار نبوده یا اگر بود، مجموع آن فصل را که بررسی کنید امتیازات جا به جا شده بر اثر اشتباهات سهوی با اختلاف فاحش به ضرر پرسپولیس تمام و باعث شده است پرسپولیس از جام دور بماند. الان هم هجمه‌ها درست زمانی افزایش پیدا کرده که در چهار بازی نیم فصل دوم اشتباهات به ضرر پرسپولیس بوده است. این هنر آقای برانکو و توانایی و تعصب بازیکنان است که با حمایت هواداران با وجود این مسائل باز هم به پیروزی رسیده اند.

پنجعلی تصریح کرد: این مسائل بالاخره وجود دارد، آن چه اهمیت دارد این است که بچه‌ها تمرکز خودشان را حفظ کنند. آنها اصلا نباید به این مساله توجه کنند که تفاضل گل با فاصله امتیازی خوبی ایجاد کرده‌اند. باید همینطور حرفه‌ای پیش بروند. من از اول بازی‌ها گفتم، حق این پرسپولیس قهرمانی است. الان دوست و دشمن اذعان دارند که پرسپولیس بهترین تیم است. این تیم قهرمان نشود، اجحاف در حق فوتبال و لیگ ایران است. بچه‌ها در تهران و خارج از تهران با اقتدار بازی می‌کنند. اصلا شکست و حتی تساوی را قبول ندارند. برتری فوتبال خودشان را نشان می‌دهند و بهترین پاسخی که می‌تواند به حرف و سخن‌ها بدهند این است که همین روند ادامه پیدا کند. همچنین خوشحالم که می‌بینم در کنار بازیکنان اسمی‌تر، بچه‌های جوان هم اینقدر خوب نشان می‌دهند.

کاپیتان پیشین پرسپولیس و تیم منتخب آسیا درباره خریدهای زمستانی و ارزیابی خود از شرایط پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس خریدهای زمستانی خوبی داشت. نفراتی که جذب شدند منطبق بر نیازهای تیم هستند و کمک می‌کنند که در بعضی پست‌ها به مشکل نخوریم ولی به اعتقاد من در بخش‌های دیگری هم نیاز به جذب نفرات وجود دارد که با توجه به اخباری که می‌شنویم آقای برانکو و باشگاه روی آن اشراف دارند.

گاهی ممکن است، مجموعه‌ای از مشکلات محرومیت و مصدومیت در یک بازی پیش بیاید و همان یک بازی سرنوشت ساز باشد. مثلا همان شرایطی که در بازی قبل اتفاق افتاد. الان پرسپولیس یک فاصله قابل توجه از نظر فوتبالی با تیم‌های دیگر لیگ برتر ایجاد کرده است ولی شرایط در آسیا فرق می‌کند. من فکر می‌کنم ما یک مدافع وسط در سطح بالا می‌خواهیم که در مواقع لزوم کنار سید جلال کمک کند یا اگر مشکلی برای او پیش آمد، جایگزین شود. همچنین بازیکنان پرسپولیس باید به این مساله فکر کنند که در همین لیگ حتی با وجود فاصله مناسب از رقیبان نزدیک هر روز به سطح بالاتری از آمادگی برسند تا برای آسیا آماده‌تر شوند. البته تاکید من این است که پرسپولیس الان برای لیگ چشم نواز بازی می‌کند و خوب هم نتیجه می‌گیرد.

محمد پنجعلی در پایان گفت: در کنار همه اینها خیلی مهم است که هواداران همینطور حمایت خود را ادامه بدهند. آنها بهترین یاور بازیکن پرسپولیس هستند. توجه به حاشیه‌ها کمکی به تیم نمی‌کند. فقط حمایت آنها است که می‌تواند پرسپولیس را همیشه در شرایط بهتر قرار بدهد و به امید خدا جشن قهرمانی را همه با هم خواهیم گرفت.