شوک جدید به استقلال
پروپچیچ، مهاجم کرواتی سابق آبی پوشان که فصل گذشته به تیم استقلال پیوست در حال حاضر به دنبال دریافت مطالباتش از سوی فیفا است.
 
با توجه به پیگیری هایی که مسئولان باشگاه استقلال در خصوص وضعیت پروپچیچ انجام دادند، در نهایت باشگاه موضوع غیبت مهاجم کرواتی تیم را در تمرینات و مسابقات از طریق سازمان لیگ مورد بررسی قرار دادند.
 
با توجه به قرار گرفتن پرو در لیست مازاد، با وجود قرار داد یک ساله با آبی ها، این بازیکن جریان را از طریق وکیل خود پیگیری کرد و در نهایت قرارداد خود را به صورت یک طرفه با استقلال فسخ و از لیست آبی ها خارج شد.
 
در حالی که باشگاه استقلال تقاضایی برای خروج این بازیکن از لیست نداده بود و بارها مسئولان آبی خواستار بازگشت وی به ترکیب تیم شده بودند و نامه هایى را به صورت مکتوب ارسال کرده بودند اما در نهایت این بازیکن از بازگشت خودداری کرد و با ارائه تقاضای فسخ یک طرفه قرارداد خود به فدراسیون فوتبال، از لیست استقلال خارج شد.
 
مدیران استقلال نیز غیبت این بازیکن را از طریق وکیل پیگیری کردند و بارها نامه های متعددى را برای بازگشت این وی به تمرینات و مشخص شدن وضعیت اش ارسال کردند.
 
با توجه به پرونده عادل شیحی که این روزها باعث شده استقلال با محرومیت مواجه شود باید منتظر ماند و دید که آیا پرونده دیگری دامن گیر آبی پوشان می شود یا خیر؟
 
افتخاری مدیر عامل باشگاه استقلال رسیدگی به این امور را به مشاوران بین الملل خود سپرده  است و شاید این موضوع باعث شده که امروز بحث محرومیت و کسر امتیاز استقلال بوجود بیاید و این پرونده ها در بازه زمانی مشخص پیگیری نشود.
 
البته در صورت رسیدگی به موقع به پرونده پروپچیچ مى توان از کسر امتیاز پیشگیری کرد چرا که در حال حاضر پرونده این بازیکن به کمیته حل اختلاف فیفا رسیه است و دیر یا زود این کمیته راى خود را صادر مى کند و به این ترتیب باید باشگاه استقلال به سرعت بعد ازدریافت اخطار فیفا نامه اى را به cas أرائه کند تا مانع کسر امتیاز شود.
 
بدون شک در پرونده های این چنینی مسئولان سابق و فعلی می توانند موجبات محرومیت بازیکن را نیز فراهم کنند و پرونده را به سود استقلال برگردانند.
 
پرونده پروپچیچ در حال حاضر در فیفا است اما هنوز حکمی صادر نشده و به طور حتم طی یک ماه آینده در صورت تعلل طوفان جدیدی در استقلال بوجود می آید چرا که بارها نامه های متعددی از فیفا ارسال و دریغ از جواب مسئولان باشگاه استقلال، درست همانند پرونده عادل شیحی که مدیران استقلال پاسخگو نبودند و ازنقل و انتقالات محروم شدند.