سعداوی:نمی خواهیم جو را متشنج کنیم

نعیم سعداوی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل سایپا اظهار داشت: بازی خیلی خوبی می تواند باشد. احساسم این است که هر دو تیم به دنبال انجام یک بازی زیبا و جذاب هستند.سایپا مربی دارد که از هر جهت می تواند الگو باشد. چه رفتاری و اخلاقی و چه فنی.

وی در ادامه افزود: شناخت خیلی خوبی از سایپا داریم چرا که بازی هایمان را از این تیم می گیریم. در خیلی از بازی ها بدشانسی می آوردند. می دانستیم روزهای خوبی در انتظار این تیم خواهد بود. با صبر و پشتیبانی مدیریت شایسته این تیم می بینیم که روزهای خوب سایپا در حال رقم خوردن است. سه چهار بزایکن مصدوم و دو بازیکن محروم که والی و اگو هستند را داریم اما بقیه آماده و سر حال هستند.

سرمربی فولاد خوزستان درباره اتفاقات عجیب بازی با سیاه جامگان گفت: هفته گذشته دیدید که چه اتفاقات نادری برای ما رخ داد که در ایران و دنیا بی نظیر بود. با این حال حمایت خیلی خوبی از هیئت مدیریه طی جلساتی که داشتیم از ما شد. انرژی مضاعف و لازمه را داریم. هر دو تیم به دنبال ارائه یک بازی جذاب و بازی و محیط جوانمردانه هستیم. امیدوارم بتوانیم کمک کنیم به فضای فوتبال.

وی همچنین درباره استعفایش پس از بازی فولاد مقابل سیاه جامگان اذعان داشت: اتفاقاتی افتاد که اگر گریزی به آن بزنیم بد نیست. کجای دنیا سراغ دارید که وقتی تصمیم گرفته می شود چرا بعد از 8 دقیقه و پس از وقفه ای و نمی دانم از طریق آقا بالاسر یا ویدیو چک یا تماس مشکوک تصمیم برمی گردد. واقعا متاسف هستم. به راحتی اتفاقاتی رخ داد که خیلی خطرناک است. آقای محترم به عنوان ناظر بازی و کارشناس می آید و حرف از عدالت می زند. ما دنبال عدالت نبودیم؟ ما که گفتیم اگر محرز نباشد که پنالتی درست بوده ما گل نمی زنیم. در بازی با پیکان و استقلال تهران و پرسپولیس آیا عدالت به ما برگشت داده شد؟ چرا همیشه باید برای ما اتفاق بیفتد. به ناحق بازیکن ما در دقیقه 30 اخراج می شود. همه کارشناسان هم قول داشتند. با این حال دیدید که ما کاری انجام دهیم؟ آیا ما باید فضای ورزشگاه را متشنج کنیم؟ اما همرنگ جمعیت نشدیم. اما ساختار ما و باشگاه ما و بازیکنان ما اینگونه نیست و به دنبال بازی جوانمردانه هستیم.

سرمربی فولاد تصریح کرد: چقدر دم از اخلاق و رفتار جوانمردانه می زنیم اما کی می خواهیم شاهد آن باشیم؟ وقتی من و بازیکنانم می خواهیم چنین کاری کنیم مورد بدترین توهین ها قرار می گیریم. باید تکلیف را مشخص کنیم. جای تاسف این دارد که به دنبال این باشیم که آقایان به دنبال توجیه کردن این قضیه حرکت کردند.شجاعت را داشته باشید و بگویید چه اتفاقی رخ داده است. داور بازی که اتفاقا بسیار محترم و تحصیلکرده هم هست گفت همکارانش بازبینی کردند و گفتند توپ به پا خورده است نه دست.

وی همچنین بیان داشت: ما نمی خواهیم جو را متشنج کنیم. اینها یک عذرخواهی بزرگ به جامعه فوتبال بدهکار هستند. این اتفاق در تاریخ فوتبال ایران ثبت شد. ما می خواهیم اعتماد به نفس بدهیم اما این گونه برخوردها دردی را دوا نمی کند. در روز روشن بدترین برخوردها را شاهد بودیم. امیدارم تا دیر نشده جبران کنند. به دنبال توجیه نباشند. از هواداران و باشگاه فولاد هم عذرخواهی کنند.

سعداوی در پایان درباره اظهارات بختیار رحمانی پیرامون خدادادعزیزی گفت: کسی تایید نمی کند این مساله را که بازیکنان بخواهند درباره پیشکسوتان نظر بدهند و صحبت کنند. به عنون مثال بختیار رحمانی شناخته شده است و از نظر فنی نیاز به تعریف و تمجید ندارد. من احساسام این است که در آن جو بد و متشنج که آن روز وجود داشت هر اتفاقی ممکن بود رخ دهد. توصیه دارم برای همکاران و دوستانم که دوران خوبی را باهم سپری کردیم؛ قرار نیست به عنوان یک جوان که اشتباهی می کند مایی که ادعای اسطوره بودن را داریم آن رفتارها را بروز بدهیم. امیدوارم از ادبیاتی که استفاده می کنیم مراقبت کنیم.