متهم اصلی پرونده محرومیت استقلال کیست؟
 با توجه به  محرومیت باشگاه استقلال از سوى فیفا در نقل و انتقالات زمستانى، مدیران این باشگاه تا ساعات پایانی شب گذشته (پنج‌شنبه) امیدوار بودند با برگرداندن رأی فیفا قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کنند.
 
در نهایت فدراسیون جهانی فوتبال پاسخ نهایی خود را به نامه‌نگاری‌های مدیران باشگاه آبی‌پوش پایتخت داد و صراحتا اعلام کرد استقلال تا تابستان از نقل و انتقالات محروم است و حتی نمی‌تواند بازیکن آزاد را به جمع خود اضافه کند.
 
با این تفاسیر بازیکنانى همچون تیموریان و جپاروف قراردادهاى خود را با آبى پوشان فسخ کردند تا راهى تیم دیگر شوند.جپاروف به صورت قرضى به مدت نیم فصل به تیم سپاهان پیوست و از طرفى چشمى نیز طى نشستى که با افتخارى مدیر عامل باشگاه برگزار کرد، قرار شد تا یکى دو روز آینده وضعیت اش مشخص شود.
 
جدا از محرومیت و انتقال بازیکنان جدید به تیم هاى دیگر بهتر است بدانیم اعضاى هیئت مدیره باشگاه استقلال که از ابتدا در جریان محرومیت باشگاه نبودند و در این زمینه نیز افتخارى آنها را مطلع نکرده در نظر دارند اوایل هفته آینده نشستى را برگزار کنند و با افرادى که در این مسئله کوتاهى کردند برخورد کنند.بدون شک افتخارى به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال باید پاسخگوى هیئت مدیره باشد چرا که طبق گفته زمانى عضو هیئت مدیره با آبروى باشگاه بزرگى همچون استقلال بازى شده است. 
 
اما از طرفى بهتر است بدانیم که افتخارى در بدو ورود به باشگاه استقلال اعلام کرد که سال ها از جنس فوتبال است و براى کمک به استقلال آمده است اما این طور که پیداست افتخارى براى یارى و تقویت تیم هاى دیگر به استقلال آمده است. 
 
مدیر عاملی که با وجود دانستن محرومیت ٤ بازیکن را در اختیار تیم هاى دیگر قرار داد.بختیار رحمانى از جمله بازیکنانى است که با سر و صداى زیاد به استقلال آمد و در نهایت در دوره افتخارى راهى فولاد شد.پس از آن افشین ،مجیدى و حاج محمدى نیز دیگر بازیکنانى بودند که استقلال با مدیریت افتخارى آنها را نیز در اختیار تیم هاى دیگر قرار داد.
 
در حالى که استقلال توانسته بود ٢ بازیکن جدید را نیز در اختیار بگیرد اما افتخارى این ٢ بازیکن را نیز به تیم دیگر فرستاد و افتخارى به نوعى با بذل و بخشش در نظر داشت تنها رقیبان و تیم هاى لیگ برترى را تقویت کند و استقلال را در نقل و انتقالات دست خالى بگذارد.