واکنش کشتی گیر معروف آمریکایی به منع حضور در ایران

 بعد از صدرو قانون منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، ایران نیز به اقدامی متقابل ورود کشتی‌گیران آمریکایی به کشور مخالفت کرد. این اتفاق واکنش‌هایی را در برد داشت. وزارت امور خارجه ایران بعد از بررسی مساله ورود تیم‌ ‌ملی کشتی آمریکا به ایران برای شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد کرمانشاه اعلام کرد کمیته‌  مخصوصی برای بررسی مساله تشکیل شد و با توجه به بررسی‌های لازم، تصمیم گرفتیم تیم آمریکا در ایران حضور پیدا نکند.

ایران اعلام کرده است تمام اقدامات لازم برای دفاع از حقوق شهروندان این کشور انجام می‌شود تا زمانی که دولت آمریکا محدودیت‌های توهین آمیز علیه مردم ایران را بردارد. کریستیانا کلی، نماینده فدراسیون کشتی آمریکا اعلام کرده است تیم آمریکا از این مساله بسیار ناراحت است.

جردن باروز در این زمینه گفت‌: ناراحت هستم. تنها می‌خواستم مسابقه بدهم. مدت زیادی است که در مسابقات شرکت نکردم. خوشحال بودم که می‌خواهم دوباره روی تشک بروم. این بازی‌ها بسیار مهم بودند. می‌خواستیم با تیم به ایران برویم در آنجا مسابقه بدهیم. فکر می‌کنم این فرصت خوبی بود تا با رفتن به کشوری که دولتمان مخالف دولتش است، حسن نیت خود را به آنها نشان بدهیم.

قانون منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا روز ۲۷ ژانویه از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امضا شد و تا سه ماه این قانون باقی خواهد ماند و تاکنون انتقادهای زیادی به این قانون شده است. این قانون تاثیراتی بر روی دنیای ورزش گذاشته است. در لیگ بسکتبال آمریکا نیز دو بازیکن دوملیتی حضور دارند که به قانون جدید  اعتراض کردند.

در لیگ فوتبال آمریکایی نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. رییس این لیگ در این‌باره گفت‌: از برادران مسلمان که در این لیگ بازی می‌کنند، حمایت می‌کنیم. هر کاری که بتوانیم برای آنها انجام می‌دهیم. خانواده‌ این افراد، خانواده‌ ما هستند. در این باره جدی صحبت می‌کنم. آنها برادران ما هستند و ما پشت آنها ه