عابدینی:موضع کی روش مقابل برانکو جالب نیست

 مدیر کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه صحبت‌هایش برای قهرمانی پرسپولیس حرف کارشناسی بوده است، گفت: از این شاخه به آن شاخه رفتن کارلوس کی‌روش جمع کردن کار را سخت کرده است.

امیر عابدینی درباره تکلیف انتخاب اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران گفت: رفت آمدهای طولانی صورت گرفته تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. خوشبختانه کارمان دارد نهایی می شود. روز شنبه به هیات رئیسه فدراسیون گزارش کارهایمان را می دهیم. امیدواریم که هیات رئیسه هم موافقت کند تا برای عقد قرارداد اقدام کنیم.

مدیر بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره صحبتهای جنجالی اش مبنی بر قهرمانی پرسپولیس و واکنش باشگاه تراکتورسازی به این صحبتها، گفت: دوستان ما وقتی می خواهند به موضوعی بپردازند، به تنهایی به آن نگاه نکنند. حرف من بر اساس تجزیه و تحلیل و کار کارشناسی است. سال قبل هم گفته بودم استقلال خوزستان قهرمان می شود. امسال هم بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسی این حرف را زدم.

عابدینی ادامه داد: همه اذعان داریم فوتبال دیروز بین پرسپولیس و تراکتورسازی دلنشین بود. تراکتور یک بازنده دست و پا بسته نبود و تا آخرین لحظات جنگید. آنها برای گل زدن تا دقیقه ۹۰ تلاش کرد ولی پرسپولیس قدرتمند شده است و بازیکنانش بسیار هماهنگ هستند. میانگین دوندگی بازیکنان این تیم ۱۰ کیلومتر است و برخلاف اینکه می گویند بازیکنانش سنگین هستند، بسیار باطراوت بازی می کند.

وی درباره اینکه آیا درست است که به عنوان یکی از مسئولان با نفوذ فدراسیون فوتبال در این خصوص صحبت کند؟ گفت: من در بخش اقتصادی کار می کنم. نه داور می گذارم و نه داور بر می دارم و نه در چیدمان ناظرها دخالت دارم. بنده حتی زمانی که در فدراسیون فوتبال هم نبودم، نفوذ داشتم! من در ورزش کشور بخصوص در فوتبال نفوذ کارشناسی و مدیریتی دارم. اگر بخواهند بگویند عابدینی به این دلیل صحبت نکند، خیلی ها نباید در این مملکت صحبت کنند.

مدیر کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا اگر شخصی مثل علیرضا اسدی به عنوان دبیر فدراسیون فوتبال حرفهایی از این دست بزند، با او مخالفت نمی کند؟ گفت: اسدی ریاست تمام کمیته ها را در اختیار دارد. کسانی هستند که در کار اجرایی دخیل هستند و نمی توانند حرف بزنند. من در کار اجرایی و برگزاری مسابقات دخالتی ندارم.

وی درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و اختلافات پیش آمده که ممکن است صعود تیم ملی به جام جهانی را تحت تاثیر قرار بدهد، تاکید کرد: آقای تاج از زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال شده، واقعا فرصت زیادی را گذاشته تا مسائل را جمع کند. یکی از جاهایی که تاج مستقیما برایش وقت گذاشته است، همین تیم ملی است. تامین بودجه، مذاکره با کی روش، تامین ساختار و کار زیربنایی تمام اقداماتی بوده که تاج خودش جلسات متعددی برای آنها برگزار کرده است.

عابدینی یادآور شد: ما فکر کردیم ناراحتی های آقای کی روش برطرف شده ولی اینکه این شاخه آن شاخه می رود، جمع کردن کار را سخت کرده است. با این حال تاج صبوری کرده است. کی روش باید این باور را پیدا کند که مردم ما برای کسی که زحمت می کشد احترام قائلند. اینکه مقابل برانکو ایوانکوویچ این مربی فرهیخته موضعگیری داشته باشیم جالب نیست.

وی در پایان گفت: حتی اگر ما بخواهیم، برانکو به تیم ملی نمی آید. او برای پرسپولیس برنامه دارد. این معنا و مفهوم کار فنی و تخصصی نیست که شب بازی پرسپولیس بگوییم بازیکنانش را به تیم ملی دعوت نمی کنیم. به هر حال فدراسیون فوتبال و مهدی تاج کارش را انجام می دهد. نگران نباشید. ما به جام جهانی می رویم.