دروازه بان جوان ایرانی در نایمخن هلند

فروتن باقریان، دروازه‌بان 17 ساله‌ای است که توانست از تیم پایه‌های مس کرمان به NEC نایمخن برود و اکنون در این باشگاه هلندی عضویت دارد. این دروازه‌بان جوان  در مورد شرایطش گفت: وقتی در باشگاه مس کرمان بودم، در لیگ برتر پایه‌های کشور در رده نونهالان و نوجوانان بازی کردم. در تمام فستیوال‌های کشور حضور داشتم و از 133 سالگی تا امسال هم به تیم‌های ملی رده‌های پایه دعوت شدم. همیشه دوست داشتم یک روز به فوتبال اروپا بروم و خوشحالم که توانستم به نایمخن پیوستم.

وی افزود: با کمک آقای هاشمی‌مقدم نایمخنی‌ها فیلم بازی‌های من را دیدند، وضعیتم را در تیم‌های ملی بررسی کردند و پس از آن دعوت‌نامه فرستادند تا به هلند بروم و من را از نزدیک ببینند. خوشحالم که عملکردم باعث شد وقتی به ایران برگشتم، دوباره از سوی باشگاه نایمخن فراخوانده شوم و اکنون عضو این باشگاه هستم. حدود سه ماه در آکادمی باشگاه نایمخن بودم که با تیم‌های نوجوانان و جوانان باشگاه تمرین کردم و در بازی‌های رسمی و دوستانه هم حضور داشتم. اکنون تمام کارهای ما برای حضور در هلند انجام شده است. قرار است به زودی به دانشگاه هم بروم تا بتوانم شرایط بازی کردن در اینجا را به راحتی داشته باشم. مربی اختصاصی بدنسازی و زبان انگلیسی هم دارم که شرایطم هرچه زودتر بهتر شود.

این دروازه‌بان 17 ساله در خصوص اینکه اکنون شرایطش در باشگاه نایمخن به چه صورت است و آیا می‌تواند برای این تیم بازی کند یا نه، اظهار داشت: من با تیم دوم باشگاه که سرمربی آن آقای هاشمی‌مقدم است تمرین می‌کنم و بازی هم خواهم کرد. با تیم امیدهای باشگاه هم در هفته دو روز تمرین می‌کنم و با تمرینات بدنسازی، دانشگاه و دیگر برنامه‌ها در تمام روزهای هفته مشغول هستم.

باقریان با ابراز رضایت از وضعیتش در هلند، خاطرنشان کرد: اوایل که به اینجا آمده بودم، همه چیز برای من تازگی داشت. از محیط شهری تا امکانات باشگاه همه چیز برای من تازگی داشت، اینکه افراد جدیدی را می‌دیدم برایم جالب بود، اما به مرور همه چیز خوب پیش رفت و عادی شد. اکنون شرایط برای من جا افتاده است، با مردم انگلیسی صحبت می‌کنم و چون دروازه‌بان هستم مجبورم زبان هلندی هم یاد بگیرم که یکسری کلمات را یاد گرفته‌ام. اینجا هم مردم وقتی متوجه می‌شوند ما ایرانی هستیم، سریع نام علیرضا جهانبخش را می‌آورند که در نایمحن بسیار محبوب است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظرش حضور موفق جهانبخش در NEC نایمخن و این ذهنیت به پیشرفت آنها نیز کمک خواهد کرد یا نه، گفت: به نظرم این مسئله کمک زیادی به من خواهد کرد. زمانی که علیرضا جهانبخش در NEC بود، حضور موفقی داشت و به همین دلیل نایمخنی‌ها او را خیلی دوست دارند. وقتی هم من و محمدیاری به اینجا آمدیم و فهمیدند ایرانی هستیم، گفتند علیرضا دوم به اینجا آمده است و بار دیگر ایرانی‌ها به باشگاه برگشته‌اند.

دروازه‌بان ایرانی تیم نایمخن در خصوص اینکه آیا برای بازی در جام جهانی جوانان در کره‌جنوبی امیدی دارد یا نه، اظهار داشت: من به تیم نوجوانان دعوت می‌شوم. پس از حضورم در هلند هم قبل از اردوی تیم نوجوانان در روسیه، به این تیم دعوت شدم و چون قرار بود به هلند بیایم، دیگر نتوانستم تیم را در روسیه همراهی کنم. با مربیان در ارتباط هستم و وضعیتم را به اطلاع آنها می‌رسانم. جام جهانی نوجوانان هم در راه است و تیم جوانان هم کمی زودتر به جام جهانی خواهد رفت که امیدوارم بتوانم به تیم جوانان نیز کمک کنم. من آمادگی فنی و بدنی خوبی دارم که اگر مربیان تیم جوانان صلاح بدانند، می‌توانم خودم را به شرایط خوبی برسانم. اتفاقاً تیم جوانان یک ماه دیگر در هامبورگ اردو دارد که دعوت شدن یا نشدن من بستگی به تصمیم کادرفنی این تیم دارد. اگر بتوانم دعوت شوم، به آرزویم می‌رسم که توانسته‌ام به پرچم کشورم خدمت کنم. این کمک در جام جهانی هم خواهد بود که می‌تواند به آینده من هم کمک کند. اکنون هم زیر نظر مربی بدنسازی تیم بزرگسالان نایمخن کار می‌کنم تا بتوانم شرایط بدنی‌ام را بهتر کنم.

باقریان تأکید کرد: در نایمخن با دو مربی دروازه‌بانی کار می‌کنم و هر روز آماده‌تر از قبل می‌شوم. کم‌کم در جو بازی‌ها نیز قرار می‌گیرم و باتوجه به اینکه به تازگی رسماً به نایمخن ملحق شده‌ایم این هفته اولین بازی‌مان برگزار خواهد شد. امیدوارم اگر بازی کردم بتوانم موفق شوم. می‌خواهم رکورد کلین‌شیت کردن را در نایمخن بشکنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دروازه‌بانی را الگوی خودش قرار داده است یا نه و آرزویی دارد، گفت: من یکی از آرزوهایم این است که ایکر کاسیاس را از نزدیک ببینم. او الگوی من است.