حامیان برانکو برای جانشینی کی روش

به حرف های برانکو دقت کنید، این حرف ها همان جرقه هایی است که دوباره کی روش را عصبانی کرد و در نهایت کی روش  اعلام کرد که بازیکنان پرسپولیس را دیگر به تیم ملی دعوت نخواهد کرد: «به من گفته شده است که ایرانی‌ها دوست دارند اگر کی‌روش از تیم‌ملی برود من جانشین او شوم ولی من به این چیزها فکر نمی‌کنم. در شرایط کنونی تمام تمرکز خود را روی پرسپولیس می‌گذارم تا قهرمانی شویم. اگر در فصل آینده در پرسپولیس بماند تمام تلاش خود را می‌کنم تا قهرمان آسیا شوم.»

پرسش اما این است که چه کسانی دوست دارند برانکو جانشین کی روش شود؟ آیا آنها که این حرف را به برانکو گفته اند، درست اطلاع رسانی کرده اند یا اینکه این مشاوران مثل خیلی از مشاوران دیگر تنها برای خوشایند برانکو حرف می زنند و با همین طناب هم ممکن است او یا فوتبال ایران را ته چاه بفرستند؟ نظر هواداران فوتبال را نه به صورت جزئی اما به صورت کلی مرور می کنیم:

اول: هواداران پرسپولیس
برانکو مربی بزرگی است، او هم در تیم ملی نتایج خوبی گرفته بود و هم در پرسپولیس عالی کار کرده است. او همین حالا با اختلاف امتیاز از همه لیگ جلوتر است و بسیاری از کارشناسان این تیم را قهرمان بلامنازع لیگ برتر می دانند که این می تواند برای هواداران تیفوسی سرخ بهترین امیدواری ها را ایجاد کند.

برانکودر دربی ها هم عالی کار کرده و نتایج بسیار خوبی گرفته است، او حتی به لیگ قهرمانان آسیا هم امیدوار است و در مجموع باید گفت طی ده سال گذشته هیچگاه پرسپولیس به این خوبی بازی نکرده و هوادارانش اینهمه شادی پیاپی نداشته اند. آیا این هواداران حاضرند برانکو را جانشین کی روش ببینند؟

هواداران پرسپولیس امروز دو دسته اند، دسته اول آنهایی هستند که مثل خیلی های دیگر و مثل برخی از هواداران دیگر تیم ها عقوبت تیم ملی را به عقوبت تیم خودشان ترجیح می دهند، تعداد آنها کم نیست، این دسته از هواداران فوتبال راضی نیستند کی روش از تیم ملی برود چون همانقدر که برانکو برای پرسپولیس خوب کار کرده کی روش هم در تیم ملی عالی کار کرده است.

دسته دوم هم تیفوسی ها هستند که حاضرند تیم ملی ایران نابود شود اما برانکو در پرسپولیس بماند و افتخارهای آن ها را هر روز بیشتر کند. پس به این ترتیب پرسپولیسی ها که دوست ندارند برانکو به تیم ملی برود.

دوم: هواداران استقلال
هواداران استقلال هم دو دسته اند؛ دسته اول مثل آن دسته از پرسپولیسی ها که منافع تیم ملی را قدر می دانند که آنها هم دوست ندارند کی روش از تیم ملی برود چون خوب کار کرده و خوب نتیجه گرفته است و دسته دوم تیفوسی هایی هستند که منافع استقلال را ترجیح می دهند و به حکم تعصب دوست ندارند برانکو مربی تیم ملی ایران شود چون شال قرمز دارد و عقبه پرسپولیسی. آننها اگر برانکو سرمربی تیم ملی شود از روز اول شروع می کنند به درگیری و هر تصمیمی را از سوی برانکو رنگی و متمایل به قرمز اعلام می کنند.

سوم: هواداران کی روش
 بسیاری از هواداران فوتبال در ایران از کی روش به دلیل جوانگرایی، مبارزه با بازیکن سالاری و نتایج نسبتا خوبی که گرفته راضی هستند و دوست ندارند کی روش از تیم ملی برود. تعداد این دسته از مردم اصلا کم نیست.

چهارم: شاید تنها این دسته از هواداران دوست داشته باشند که برانکو جانشین کی روش شود: هواداران عاشق تیم ملی که از کی روش بدشان می آید و دوست دارند سکان تیم ملی ایران را به برانکو بدهند. این دسته کاملا وجود دارند اما اکثر در فوتبال ایران نیستند و تعدادشان کم است و قاعدتا همه مردم ایران نیستند.

نتیجه گیری
برانکو مربی خوبی است اما به نظر می رسد اطرافیانش را باید عوض کند، همانها که به وی گفته اند که در مقطع فعلی مردم ایران دوست دارند در صورت جدایی کی روش برانکو سرمربی تیم ملی ایران شود. البته این نکته را هم باید بنویسیم که اگر روزی قرارداد کی روش تمام شود و به توافق نرسد و برود آن روز خیلی ها که تیفوسی فکر نمی کنند برانکو را گزینه خوبی برای تیم ملی خواهند دانست اما امروز اینگونه نیست که پرسپولیسی ها عاشق جدا شدن برانکو از پرسپولیس باشند و استقلالی ها عاشق سکانداری سرمربی پرسپولیس در تیم ملی ایران!