مردم سوییس با برگزاری المپیک زمستانی مخالفت کردند

گراو بوندن هنوز به صورت رسمی کناره‌گیری نکرده است. با این حال با نبود حمایت مردمی این منطقه نمی‌تواند نامزد میزبانی المپیک زمستانی شود.  ۶۰ درصد مردم این منطقه به رفراندوم رای منفی دادند.

گراو بوندن یکی از دو منطقه سوییس است که قصد داشت نامزد میزبانی شود. منطقه دیگر سیون در غرب کشور است. دولت، ارگان‌های تجاری و رهبران ورزشی سوییس همگی از میزبان گراوبوندن حمایت کرده بودند. آنها معتقد هستند این میزبانی می‌تواند صنعت توریسم و زیر ساخت‌های این منطقه را بهبود ببخشند.

با این حال مخالفان این نامزدی به هزینه‌های برگزاری المپیک اعتراض دارند. پیش از این نیز قرار بود مسابقات Davos در گراوبوندن برگزار شود که بازهم نتیجه‌ رفراندوم آن منفی بود. در حال‌ حاضر کلگری کانادا و سوئد قصد گرفتن میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۶ را دارند. قرار است رفراندومی برای میزبانی سیون نیز برگزار شود.

سخنگوی کمیته‌ المپیک سوییس در این‌باره گفت‌: معتقدیم در میزبانی نیازمند حمایت کامل مردم است. بنابراین به تصمیم مردم احترام می‌گذاریم. در سال‌های اخیر مقاومتی در رابطه با میزبان شدن برای المپیک در منطقه وجود داشت. هنوز هم این مقاومت احساس می‌شود.