سکوت پر افتخارترین تکواندوکار ایران شکست

فرزان عاشورزاده که یکی از پرافتخارترین تکواندوکاران ایران است از دلیل سکوتش بعد از بازی‌های المپیک تا انتخاب کادر فنی جدید و عدم حضورش در رقابت‌های لیگ صحبت کرد.

گفت‌وگوبا سونامی تکواندوی ایران را در ادامه می‌خوانید:

*پس از بازی‌های المپیک کاملا از دسترس خارج بودی، دلیل این سکوت چند ماهه چه بود؟

باور کنید اصلا دوست ندارم در خصوص المپیک صحبت کنم و تنها دلیل سکوتم این بود که نمی‌خواستم درباره شرایط عجیب حذف شدنم به کسی توضیح دهم چون هیچکس جای من نبود که بتواند درکم کند. در آن روزها با توجه به شرایطی که وجود داشت نیاز به آرامش داشتم.

*در خصوص انتخاب مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی تیم ملی چه نظری داری؟

آقای بی‌باک یکی از قهرمانان بزرگ کشور بوده و تجربه حضور در بازی‌های آسیایی، المپیک، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را به عنوان مربی داشته است. او علی رغم جوانی، تجربه بالایی دارد و سرمربیگری تیم ملی در رقابت‌های جهانی می‌تواند سکوی پرتاب مهدی بی‌باک باشد.

*رابطه خودت با بی‌باک چطور است؟

آقا مهدی از نظر فنی خیلی خوب است و من به توانایی‌های او ایمان دارم. البته دستیاران او هنوز انتخاب نشدند و با توجه به اینکه اکثر مربیان باتجربه به عنوان مربی در تیم‌های ملی مشغول به کار هستند، به احتمال فراوان کادر فنی تیم جوان‌تر از این هم خواهد شد.

*این جوانی کادر فنی به ضرر تیم ملی نیست؟

به نظر من شاید حضور یک فرد باتجربه و استخوان خرد کرده به عنوان مدیر فنی یا مدیر تیم‌های ملی که به کارها نظارت داشته باشد، کمک زیادی به تیم خواهد کرد. به هر حال امیدوارم با کادر فنی جدید بتوانیم موفقیت‌های بزرگی کسب کنیم.

*چه شد در لیگ برتر با هیچ تیمی قرارداد نبستی؟

چرا باید قرارداد ببندم؟ به نظر من سیاست مالی سازمان لیگ غلط است و رقم قراردادها با 10 سال قبل هیچ تفاوتی نکرده است. کسانی که امروز مربیان ما هستند با قرارداهای حدود 20 تا 30 میلیون تومان در لیگ پا میزدند. آن موقع دلار 300 تومان بود و الان 4000 تومان است اما رقم قرارداد ملی‌پوشان تغییری نکرده!

*یعنی معتقدی قرارداد ملی پوشان باید با سایر بازیکنان متفاوت باشد؟

به خدا قسم هرکسی نمی‌تواند قهرمان جهان و آسیا شود. نمی‌دانم چرا برخی‌ها فکر می‌کنند قهرمان شدن در تکواندو کار آسانی است. قطعا باید قرارداد یک قهرمان جهان با بقیه متفاوت باشد.

*چه پیشنهادی برای سازمان لیگ داری؟

به طور مثال می‌توانند هر تیم را موظف به داشتن دو یا سه ملی‌پوش کنند و رقم قرارداد ملی‌پوشان هم بالای 50 یا 60 میلیون بگذارند تا دیگر برخی آقایان با کمتر از 100 میلیون تومان برای یک فصل تیم‌داری نکنند.

*به نظرت چرا رقم قراردادها تا این حد پایین است؟

تعداد انگشت شماری از مربیان هستند که سیاست غلطی را پیش گرفتند. مثلا می‌گویند بجای اینکه 90 میلیون به فرزان عاشورزاده بپردازم، سه بازیکن درجه سه را با رقم کمتر میاورم و ... (صحبت‌هایش را قطع می‌کند)

*پس با این شرایط به لیگ برنمی‌گردی؟

لیگ ما از نظر فنی خیلی خوب است اما اگر من در خلال رقابت‌های لیگ مصدوم شوم و یک رویداد بین‌المللی که برای مدالش پاداش می‌گیرم را از دست دهم، چه کسی پاسخگو است. بیایند قرارداد 100 میلیونی با قهرمانان ببندند تا با یک پشتوانه مالی خوب در لیگ حاضر شویم.

*حالا پاداش‌های قهرمانی‌تان در رقابت‌های بین‌المللی را پرداخت می‌کنند؟

فقط در همین حد بگویم که من پاداش قهرمانی جهان سال گذشته را هنوز دریافت نکردم. شخصا هیچ پشتوانه مالی ندارم و با این سیاست غلط سازمان لیگ هم حاضر به حضور در لیگ نیستم.

*قضیه قراردادت با تیم گیتی پسند به کجا رسید؟

به من گفتند این باشگاه ورشکست شده اما اگر ورشکست شده چطور در رشته‌هایی مثل فوتسال فعالیت می‌کند؟ من قرارداد 85 میلیون تومانی با این تیم دارم که قطعا از آنها شکایت میکنم.

*خیلی دل پٌری داشتی. اگر حرف خاصی باقی مانده بفرمایید.

از شما  تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادید تا صحبت‌هایم را انجام دهم.