علی کریمی به دنبال جلب نظر کی روش

علی کریمی یکی از بازیکنانی بود که در نقل و انتقالات زمستانی نامش زیاد بر سر زبان ها افتاد؛ او که در نیم فصل اول در دیناموزاگرب فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نکرد، پیشنهادهای زیادی از تیم های داخلی مانند سپاهان، پرسپولیس، تراکتورسازی و ... دریافت کرد اما در نهایت ترجیح داد در اروپا و دیگر تیم شهر زاگرب به فوتبالش ادامه دهد. کریمی حالا به لوکوموتیو زاگرب پیوسته و امیدوار است این تیم سکوی پرتابی برای حضورش در تیم های بزرگتر اروپایی و همچنین تیم ملی فوتبال ایران باشد.

علی کریمی درباره پیوستنش به لوکوموتیو زاگرب، جواب منفی به تیم های ایرانی، تفاوت های سطح فوتبال ایران و کرواسی، امیدش برای دعوت به تیم ملی و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

 

دوران سختی را در دینامو گذراندم

من در دیناموزاگرب دوران سختی را سپری کردم، بعد از مصدومیتی که برایم پیش آمد، سعی کردم برای تیمم مفید باشم اما مربی جدید تیم دینامو کمتر از من استفاده کرد. البته هافبک های زیادی هم داشتیم و ترافیک بازیکن در پست من زیاد بود که همه این عوامل باعث شد کمتر از من استفاده شود. در نهایت تصمیم گرفتم از دینامو بروم و همانطور که قبلا گفته بودم می خواستم جایی باشم که بیشتر بازی کنم.

 

مربیان لوکوموتیو شناخت خوبی از من داشتند

بعداز جمع بندی درباره پیشنهادهایی که به دستم رسیده بود و با مشورت با برخی دوستان نزدیکم ترجیح دادم لوکوموتیو را انتخاب کنم. تیم جدید من تیم جوانی است و مربیانش هم از قبل شناخت خوبی نسبت به من داشتند. همین امر سبب شد خیلی سریع مرا بپذیرند و من نیز سریعا به تمرینات اضافه شدم و به قصد جبران دورانی که بلاتکلیف بودم کارم را از سر گرفتم. به لوکوموتیو آمدم تا بتوانم 6 ماه گذشته را جبران کنم و خودم را نشان دهم.

 

دوست داشتم در اروپا به فوتبالم ادامه دهم

در نقل و انتقالات زمستانی از برخی تیم های ایرانی نیز پیشنهادهایی داشتم که از همه مسئولان این تیم ها تشکر می کنم. قسمت نبود در ایران به فوتبالم ادامه دهم. ترجیحم این بود که در اروپا بمانم و برای اینکه خودم را نشان دهم، تلاش کنم. دوست دارم بازی های خوبی برای تیم جدیدم انجام دهم و امیدوارم در این راه موفق باشم.

 

امیدوارم با درخشش در کرواسی به تیم ملی برسم

هر بازیکنی دوست دارد برای تیم ملی کشورش بازی کند و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. می دانم کار سختی دارم اما کی روش هم مربی بزرگی است و نشان داده شایسته ها را به تیم ملی دعوت می کند. امیدوارم با درخشش در تیم لوکوموتیو نظر کی روش را جلب کنم و به تیم ملی نیز دعوت شوم.

 

تفاوت های فوتبال ایران با کرواسی

فوتبال ایران با کرواسی تفاوت های زیادی دارد. در کرواسی فوتبال بسیار فیزیکی و سخت تر از ایران دنبال می شود. اینجا فوتبالیست ها خیلی محکم بازی می کنند و مسابقات پربرخورد است. خطاهایی که در ایران کارت قرمز دارد، در کرواسی اصلا گرفته نمی شوند! از نظر سرعت فوتبال هم کرواسی بسیار بالاتر از ایران است. همه این مسائل سبب شده تا کشوری مانند کرواسی با 4 میلیون جمعیت فوتبالیست های زیادی در سطح اول فوتبال دنیا داشته باشد. فوتبالیست هایی که در لیگ های ایتالیا، آلمان، اسپانیا و... توپ می زنند و خیلی از آنها اصلا به تیم ملی کرواسی نیز دعوت نمی شوند.

 

از لوکوموتیو به تیم های بزرگ اروپا می روم

صد درصد دوست دارم در تیم های بزرگ اروپا بازی کنم. لوکوموتیو می تواند سکوی پرتاب خوبی برای من باشد. قطعا به تیم های بزرگتر فکر می کنم اما می دانم که اول باید خوب یاد بگیرم و پیشرفت کنم تا به این هدف برسم و بتوانم کارهای بزرگتری انجام دهم.

 

از تیم های ایرانی خواهانم تشکر می کنم

از همه تیم های ایرانی که به من پیشنهاد دادند، تشکر می کنم. آنها پیشنهاد هایی به من دادند اما دوست داشتم در اروپا بمانم و اینجا به فوتبالم ادامه دهم تا پیشرفت کنم.