انتقاد زادمهر از کمیته انضباطی برای محرومیت کاپیتان سرخابی ها

محمدرضا زادمهر معتقد است که سیدمهدی رحمتی و سیدجلال حسینی در دربی توسط داور تنیبه شده‌اند و دیگر نیازی نبود که کمیته انضباطی به این ماجرا ورود و دوباره آنها را جریمه و محروم کند. چرا که در اتفاقات دربی بین رحمتی و حسینی تماشاگران هیچ واکنشی نشان ندادند و بازی بدون حادثه‌ای به اتمام رسید.

اظهارات زادمهر را در ادامه می خوانید:

* دربی 84 تهران چطور بود؟

- در طول هفته شاهد بودیم که یک حرکت بزرگ مردمی انجام شد و برای سه تا بازی بعنی پرسپولیس مقابل تراکتور و استقلال برابر السد قطر و دربی در مجموع 220 هزار نفر به استادیوم آمدند که خیلی قابل احترام است چون تماشاچی در این سرما و روز غیرتعطیل به استادیوم آمد. در این دربی هم هر کسی تیم خودش را تشویق کرد و حتی ما که بازنده بودیم توسط تماشاگران‌مان از تیم‌مان قدردانی شد. در این بازی هم 15 دقیقه اول خیلی خوب بودیم و برخلاف حرف‌هایی که قبل از بازی می‌زدند که اسپانسر مهمانی گرفته و بازی مساوی می‌شود اما بازی بسیار جذاب بود. بچه‌ها بیرون زمین با هم رفیق هستند اما داخل زمین برای موفقیت تلاش می‌کنند.

* در مورد درگیری‌های آخر بازی چه صحبتی دارید؟

- به هر حال همان‌طور که در خارج از زمین رفاقت هست در داخل زمین هر کسی برای اینکه تیمش نتیجه بگیرد تلاش می‌کند. در این بازی هم حساسیت از حد گذشته بود و کاپیتان‌های دو تیم تعصب خیلی شدیدی روی تیم شان داشتند. اما آن اتفاقات در زمین بازی حل شد چون نه تماشاگران به کسی بی‌احترامی کردند و نه مشکلی پیش آمد و همان تنبیه‌های درون زمین کافی بود چون داور هر دو بازیکن را جریمه کرد. باید قدردان مردم باشند که در این سرما آمدند و تیم‌های خودشان را تشویق کردند و هر اتفاقی هم بود در زمین حل و ماجرا تمام شد و چرا باید کمیته انضباطی ورود کند و دوباره بازیکنان را جریمه کند.

* پرسپولیس دربی را خوب شروع کرد اما چرا نتوانست خوب ادامه بدهد؟

- بهترین حرف را برانکو زد. وقتی یک تیم می‌برد همه زحمت کشیده‌اند و وقتی هم می‌بازد یک اشتباهاتی شده که تیم باخته است. بچه‌ها همه توان‌شان را در زمین گذاشتند اما سه تا توپ روی دروازه ما آمد و گل شد و در مقابل ما چند تا فرصت خوب داشتیم که نزدیم. این حاشیه امنیت که در بازی‌های قبل ایجاد کرده بودیم اینجا به دردمان نخورد و این باخت تلنگری برای ما برای حضور در آسیا بود و باید با تمرکز بیشتر کار کنیم و بدانیم که تا دقیقه 90 باید تمرکز داشته باشیم و بدانیم که تا لحظه آخر هم می‌شود گل زد. به هر حال جاذبه‌های فوتبال همین است.

* عدم حضور کمال کامیابی‌نیا در این باخت چقدر تاثیر داشت؟

- کمال بازیکن خوب و بزرگ و تاثیرگذاری است و نبودنش تاثیر داشت. اما یک تیم نباید روی پاشنه یک نفر بچرخد. تیم تشکیل شده از 30 نفر و همه پیش‌بینی‌ها باید بشود تا تیم به مشکل نخورد. ما در بازی‌های قبل نتایج خوبی گرفتیم که در صورت چنین شکستی هم هواداران برخورد خوبی با تیم داشتند.

* مهدی طارمی فرصت‌های خوبی در دربی داشت اما چرا نتوانست گل بزند؟

- این‌ها بحث‌های فنی است و بهتر است از آقای برانکو بپرسید.

* بازی با سپاهان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

- بازی بسیار سخت و مشکلی است و باید با تمرکز بالا وارد این بازی شویم و در طول بازی تمرکزمان را حفظ کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم. باید دربی را فراموش کنیم و به فکر بازی با سپاهان باشیم.

* اما باخت در دربی تبعات سنگینی دارد. نگران نیستید باخت دربی روی بازی پرسپولیس مقابل سپاهان تاثیر بگذارد؟

- قاعدتا شکست تلخ است اما ما امتیازات لازم را جمع کرده‌ایم و می‌توانیم صدر جدول را حفظ کنیم.

* این شش امتیاز فاصله با تراکتورسازی حاشیه امنیت برای قهرمانی پرسپولیس هست؟

- اعتماد به نفس‌مان را بالا می‌برد. اما حاشیه امنیت نیست و همچنان باید تلاش کرد و امیدوارم در نهایت قهرمان شویم.