گزارش AFC از حضور سرخ‌های پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا که در گروه چهارم رقابت‌ها با تیم‌های الهلال عربستان، الریان قطر و الوحده امارات هم‌گروه است.

سایت AFC در گزارشی درباره حضور پرسپولیس در این رقابت‌ها پرداخت.

* پرسپولیس

نحوه صعود: نایب قهرمان لیگ ایران

تاسیس: 1963 میلادی

ورزشگاه: آزادی با ظرفیت 100 هزار نفر

افتخارات: 9 دوره قهرمان لیگ ایران- 5 قهرمانی در جام حذفی- یک قهرمانی در جام برندگان آسیا و حضور در دور دوم لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های 2009، 2012 و 2015

پرسپولیس سال گذشته در آستانه قهرمانی در لیگ برتر ایران قرار داشت اما در نهایت به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان از رسیدن به عنوان قهرمانی باز ماند. با این حال نایب قهرمانی پرسپولیس باعث شد این تیم به عنوان یکی از چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

دو سال پیش بهترین عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا رخ داد. جایی که آنها به دور دوم راه یافتند اما با شکست برابر الهلال قهرمان دو دوره رقابت‌ها حذف شدند. پرسپولیس همچنین سه بار نیز در مرحله گروهی حذف شده است.

بازیکنان اصلی:

مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس سال گذشته آقای گل لیگ ایران است و امسال نیز گل‌های خوبی برای تیمش به ثمر رسانده است و باعث شده پرسپولیس در صدر جدول قرار گیرد. در کنار طارمی باید به سیدجلال حسینی نیز اشاره کرد که بیش از 100 بازی ملی برای ایران دارد و از نفت تهران به خدمت گرفته شد و باعث شده سلاوت به خط دفاع پرسپولیس برگردد. همچنین باید وحید امیری دیگر ملی‌پوش این تیم نیز اشاره کرد که یکی از بازیکنان مهم پرسپولیس است.

سرمربی: برانکو ایوانکویچ

ایوانکویچ در سال 2015 در حالی هدایت پرسپولیس را به عهده گرفت که قبلا در کشوری چون آلمان، چین، کرواسی، عربستان و امارات سابقه مربیگری داشت. او در سال 2001 کمک‌مربی تیم ملی فوتبال ایران بود و یک سال بعد موفق شد تیم امید ایران را قهرمان بازی‌های آسیایی کند. همین افتخار باعث شد ایوانکویچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شود و او همراه با ایران به عنوان سومی در جام ملت‌های آسیا دست یافت و به جام جهانی آلمان صعود کرد.