رضاییان در حال حل معضل فصل گذشته سرخ‌ها

خطای احسان حاج صفی روی مهدی طارمی پنجمین پنالتی فصل را برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ به ارمغان آورد و رامین رضاییان موفق شد دومین گل خود از روی این ضربات را به ثمر برساند. پیش از رضاییان، حسین ماهینی به عنوان پنالتی زدن اول پرسپولیس شناخته می شد و در دیدار برابر نفت تهران که با پیروزی 3 بر صفر به انتها رسید زننده گل اول به این تیم بود؛ اما در ادامه از دست رفتن پنالتی او در دیدار حساس مقابل استقلال خوزستان باعث شد تا رامین رضاییان به عنوان پنالتی زن اول پرسپولیسی ها پشت این ضربات قرار گیرد. تجربه ای که تاکنون خوشایند بوده است و این بازیکن آمار صد در صدی را از خود به جا گذاشته است.


اهمیت وجود یک پنالتی زن جسور 


 اهمیت مشخص بودن پنالتی زن اول تیم زمانی مشخص می شود که رجوعی به فصل گذشته و نمایش ضعیف بازیکنان پرسپولیس در ضربات پنالتی داشته باشیم. آن ها فصل گذشته  8 پنالتی به دست آورند که در کمال تعجب تنها 2 پنالتی تبدیل به گل شد و مابقی به راحتی از دست رفت، تا این تیم امتیازات زیادی را به همین دلیل از دست دهد؛ امتیازاتی که می توانست فصل گذشته را با قهرمانی برای آن ها خاتمه دهد. 


یکی از معضلات تیم پرسپولیس در فصل گذشته استقاده از بازیکنان مختلف برای زدن ضربات پنالتی بود و به همین دلیل بود که بازیکنانی نظیر مهدی طارمی، کامیابی نیا، محسن مسلمان، امید عالیشاه و رامین رضاییان از دست دادن پنالتی را تجربه کردند و به طور کلی روحیه تیمی آن‌ها برای زدن ضربات پنالتی از بین رفته بود. 


اما در لیگ شانزدهم پس از تجربه ناخوشایند حسین ماهینی در مقابل استقلال خوزستان، رامین رضاییان سه تجربه موفق و البته مطمئن را پست سر گذاشته است. رضاییان روز گذشته و در هنگام ضربه دوم به زیبایی علیرغم تشخیص درست جهت از سوی لی اولیویرا، توپ را با سرعت و دقت به گوشه دروازه هدایت کرد تا این گلر برزیلی نتواند مانع از به ثمر رسیدن گل دوم شود.


با این وصف انتظار می رود با توجه به تجارب پرسپولیس از فصل گذشته، در بازی های آینده نیز رامین رضاییان این وظیفه را بر عهده داشته باشد.