توصیه پیشکسوت آبی پوشان به جوانان استقلال

ستار همدانی در مورد شکست 2 بر یک استقلال مقابل الاهلی امارات در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: استقلال چند بازی پرفشار را پشت سر گذاشت و بدون ایجاد تغییر به این بازی آمد. روی نفرات ثابت تیم فشار زیادی وجود داشت و خستگی در ساق پای بازیکنان محسوس بود. معتقدم استقلال با وجود تمام این مشکلات، می‌توانست دست پر از زمین بیرون بیاید.

وی افزود: تا حوالی دقایق 65 که هافبک‌های استقلال ارتباط شماره 10 الاهلی با مهاجمان این تیم را قطع کرده بودند، بازی در کنترل آبی‌پوشان بود اما وقتی این بازیکن که یک طراح تمام عیار و گرداننده بازی الاهلی بود رها شد؛ تمرکز استقلال به هم ریخت. در نهایت هم با یک سانتر به نقطه کور دفاعی ما که در آن نقطه آسیب‌پذیر بودیم زهر خود را ریخت.

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: ما دو گل را در زمان‌های بسیاری بدی خوردیم. دقیقا در ثانیه‌های پایانی هر دو نیمه که تمرکز تیم از دست رفته بود. من معتقدم استقلال مقابل الاهلی تاوان جوانگرایی خود را داد. از نظر من این شکست ایرادی ندارد اما امیدوارم جوان‌ها از این بازی درس بگیرند.

همدانی در مورد تفاوت عملکرد بازیکنان جوان استقلال در این بازی نسبت به چند بازی گذشته گفت: این بازیکنان یک بازی سخت را در سرمای تبریز، یک دیدار 120 دقیقه مقابل السد و یک دربی سنگین را پشت سر گذاشته بودند و تحت فشار فیزیکی و روانی قرار داشتند. نکته مهم این است که فضای لیگ قهرمانان آسیا کاملا با لیگ داخلی تفاوت دارد.

وی افزود: تمام انرژی و انگیزه بازیکنان استقلال در دیدار مقابل السد قطر و پرسپولیس تخلیه شد و می‌توانم بگویم که آنها مقابل الاهلی کمی بی‌انگیزه بودند. به هر حال این تیم جوان است و باید به آنها فرصت داد. همچنین بر خلاف برخی از دوستان معتقد نیستم که بازیکنان استقلال مغرور شده بودند.