رئیس فیفا: جام جهانی 2022  آخرین جام با ساختار فعلی است

جیانی اینفانتینو، مدیر 46 ساله فیفا که در قطر حضور داشت، درباره جام جهانی 2022 روسیه، بیان کرد: جام جهانی 2022 قطر، آخرین جامی خواهد بود که طبق ساختار فعلی برگزار می‌شود و پس از آن، جام جهانی با 48 تیم برگزار خواهد شد.

وی افزود: جام جهانی سبب شور و شوق مردم در قطر می شود و سبب می گردد تا دختران و پسران با استفاده از جادوی فوتبال، بهتر زندگی و پیشرفت کنند. همچنین فوتبال تاثیر مستقیمی بر آموزش دارد و می توانند با استفاده از این رشته به بچه ها آموزش دهند. من مطمئن هستم که بسیاری از مردم همه چیز را در مورد طرح ها و برنامه های فیفا می دانند و مطمئن هستم از آن دفاع می کنند.

اینفانتینو ادامه داد: فدراسیون جهانی فوتبال با مسئولان دولت قطر به جمع بندی خوبی رسیده و هر 2 در تلاش هستند تا با کمک یکدیگر بتوانند جام جهانی را به خوبی برگزار کنند. این اولین بار است که جام جهانی در غرب آسیا برگزار می شود و امیدوارم به خوبی آغاز و پایان یابد. مهم نیست که در آن دوره از جام جهانی چه اتفاقی رخ می‌دهد. جام جهانی ۲۰۲۲ میراثی ماندگار برجای خواهد گذاشت چون این اولین دوره از جام جهانی است که در خاور میانه برگزار می‌شود. این اولین بار است که جام جهانی به میزبانی یک کشور عربی برگزار می‌شود و دانستن این موضوع مهم است که ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که باید به حق همه احترام بگذاریم. همچنین این جام جهانی از آن جهت که در زمانی متفاوت برگزار می‌شود، تجربه‌ای متفاوت و بی‌نظیر را رقم خواهد زد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آینده جام جهانی چگونه خواهد بود، گفت: ما نمی‌دانیم که آیا دوره‌های بعدی جام جهانی توسط یک کشور یا دو کشور میزبانی خواهد شد،‌ پس گذر زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد. به هر حال ما خیلی منتظر فرا رسیدن جام جهانی قطر هستیم چون باور داریم که این یک تورنمنت واقعا خاص خواهد شد و می توانیم آن را به خوبی برگزار کنیم.

او عنوان کرد: ما می‌دانیم که استادیوم‌ها در قطر به یکدیگر بسیار نزدیک هستند و دورترین استادیوم‌ها هم بیشتر از ۶۰ کیلومتر فاصله ندارند که این شرایطی خاص است. معمولاً در کشورهای دیگر میان شهرهای میزبان مسافت‌هایی سه چهار ساعته است اما در جام جهانی ۲۰۲۲ بازی‌ها درکشوری برگزار می‌شوند که وسعت یک شهر را دارند و مردم هم از این شرایط ویژه لذت خواهند برد. پروژه خوبی است که در خاورمیانه آغاز شده و امیدوارم به خوبی به پایان برسد. هنوز کارهای زیادی باید انجام دهیم اما زمینه برگزاری جام جهانی آماده و سطح استانداردها بسیار بالا است.

اینفانتینو در پایان گفت: نکته مهم  این است که فوتبال فقط یک بازی و  مهم تری نکته این است که جهان مملو از تنش و ترس است  و فوتبال و جام جهانی می تواند مقدمه ای برای شادی مردم شود.