تحلیل جباروف از بازی های استقلال در آسیا

سرور جباروف، بازیکن ازبکستانی این روزها روزگار متفاوتی را در اصفهان سپری می‌کند. جباروف به واسطه اتفاقات عجیبی که برای استقلال رخ داد ناگهان به جای تهران سر از اصفهان و تیم پرطرفدار نصفه جهان در آورد و حالا باید به جای حضور در جمع آبی‌پوشان، در بین سپاهانی‌ها فوتبالش را دنبال کند.

بر همین اساس و به بهانه حضور جباروف در سپاهان گفت‌وگویی با بهترین بازیکن دو دوره آسیا انجام شده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

شرایط اصفهان چطور است. از این شهر راضی هستی؟

 شرایط بسیار خوب است و از اصفهان خوشم آمده و از زندگی در این شهر بسیار راضی هستم و شرایط برایم مطلوب است. اصفهان شهر خوبی است و اصلاً فکر نمی‌کردم چنین فضایی داشته باشد. به قول معروف از این حضور سورپرایز شده و از این شهر لذت می‌برم. 

از انتخاب سپاهان چطور. از این انتخاب رضایت داری؟

خیلی راضی‌ام. سپاهان تیم حرفه‌ای است و امکانات زیادی دارد و کاملاً از شرایط رضایتمندم. 

شب گذشته در دیداری تدارکاتی مقابل یک تیم دسته دومی گلزنی کردی و خوشحالی عجیبی را به نمایش گذاشتی. برخی گفتند تحت فشار بودی و برخی هم نوشتند که خواستی نشان بدهی سنت برای بازی مؤثر بالا نیست.

همانطور که گفتید با یک تیم دسته دومی بازی کردیم و چون بازی تدارکاتی بود نتیجه آن اصولاً مهم نیست. اتفاقاً‌ نه تحت فشار هستم و نه اینکه با آن پشتک‌ها قصد داشتم موضوع خاصی را به اثبات برسانم! من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای وظیفه‌ام را انجام می‌دهم و هر موقع کادر فنی صلاح بداند و دستور بدهد در زمین با تمام وجود حاضر شده و هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم.

لیگ قهرمانان آسیا آغاز شده و تیم فعلی تو یعنی سپاهان بعد از چندین دوره حضور در آسیا، این بار در این رقابت‌ها غایب است.

در هر صورت سپاهان در بین تیم‌های ایرانی از بیشترین حضور در آسیا برخوردار است و این تیم به همراه تیم‌های استقلال و پرسپولیس همواره مورد توجه آسیا بوده و بسیاری از هواداران فوتبال در این قاره این تیم‌ها و به خصوص سپاهان را می‌شناسند. شاید امسال در این رقابت‌ها غایب باشیم اما تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا در فصل جاری لیگ برتر ایران با عملکرد خوب سهمیه سال آینده را کسب کنیم.

از بین بازیکنان سپاهان با کدام یک از آنها راحت‌تر هستی؟

 بیشتر با بازیکنان جوان‌تر تیم خو گرفتم و با آنها رفاقت می‌کنم.

هنوز پیگیر نتایج استقلال هستی. حتماً می‌دانی که این تیم ماه گذشته تمام بازی‌هایش از جمله دربی را هم برد ولی در اولین دیدار لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی امارات شکست داد.

 درست است. من نتایج استقلال را پیگیری می‌کنم و حتی از پیروزی این تیم در دربی خوشحال شدم. بعد از آن هر دو بازی استقلال و پرسپولیس مقابل رقبایشان در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا دیدم و هر دو تیم در این هفته کار سختی مقابل حریفان اماراتی و عربستانی داشتند. امیدوارم شرایط فراهم شود تا بتوانم در فصل آینده استقلال را در این رقابت‌ها همراهی کنم.

از بازی استقلال مقابل الاهلی صحبت کن. اشاره کردی که این بازی را دیده‌ای.

 واقعاً استقلال در این بازی مفت باخت و نباید این شکست برای این تیم اتفاق می‌افتاد و حداقل می‌توانست یک مساوی بگیرد. معتقدم استقلال قوی‌ترین تیم گروهش محسوب می‌شود و امیدوارم بتواند به جمع 8 تیم برود تا بتوانم فصل آینده در ادامه رقابت‌ها این تیم را همراهی کرده و با قهرمانی با استقلال در آسیا بتوانم یک جام آسیایی را در کارنامه‌ام به ثبت برسانم. من با وجود اینکه دو بار بهترین بازیکن آسیا شدم اما هیچ جام قهرمانی در آسیا ندارم و امیدوارم این اتفاق با استقلال رقم بخورد.

استقلال در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا باید با لوکومتیو تاشکند یعنی تیم سابقت به رقابت بپردازد. به نظرت استقلال توان شکست این حریف ازبکستانی را دارد؟

 مطمئن باشید استقلال این بازی را می‌برد و می‌تواند به راحتی به مرحله بعدی صعود کند. باز هم تأکید می‌کنم منتظر صعود استقلال به جمع 8 تیم هستم تا بتوانم از فصل آینده آنها را در آسیا همراهی کنم.

 از تیم ملی ازبکستان صحبت کن. رقابت‌های دور برگشت مقدماتی جام جهانی نزدیک است.

به احتمال زیاد مثل همیشه در این سال‌های اخیر به تیم ملی دعوت می‌شوم و برای همراهی این تیم به ازبکستان خواهم رفت. امیدوارم در ادامه رقابت‌ها ازبکستان نمایش خوبی را از خود ارائه داده و بتواند موفق باشد.

از اینکه استقلال را در لیگ قهرمانان همراهی نمی‌کنی حسرت نمی‌خوری؟

 من الان بازیکن سپاهان هستم و تمام تمرکزم روی عملکرد و نتایج این تیم است و از این لحاظ حسرت آن چنانی نمی‌خورم. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و به تیم فعلی‌ام فکر می‌کنم اما پیگیر نتایج استقلال هم هستم چون سرنوشتم در آینده به این تیم گره خورده است.

چقدر به صعود ازبکستان به جام جهانی شانس می‌دهی؟

هر بازیکنی برای کشور خودش شانس زیادی قائل است من هم امیدوارم همراه با ایران بتوانیم به جام جهانی 2018 روسیه صعود کنیم.