پیگیری فدراسیون برای اثبات حق ایران در ورزش زورخانه ای

انتشار خبری مبنی بر ابنکه ورزش باستانی و زورخانه ای به کشور آذربایجان تعلق دارد، در سایت چهارمین دوره بازی های همبستگی کشور های اسلامی خبری واکنش فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی به همراه داشت.

بهرام افشارزاده مشاور عالی اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در این باره اظهار داشت: مطالب سایت بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را چند خبرنگار و ژورنالیست خارجی تنظیم و منتشر می‌کنند که عموما از تاریخچه کشورهای شرکت کننده در بازی ها مطلع نیستند. به محض انتشار خبر از سوی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با رئیس فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای کشور آذربایجان تماس حاصل شد و اظهار داشته اند در اولین فرصت اصلاحیه سایت صورت می‌گیرد. به ویژه اینکه تا کنون کمیته تشکیلاتی این بازی ها همکاری های اثربخشی را در جهت حضور ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در این مسابقات مبذول داشته اند.

وی  با اشاره به اقدامات فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در این ارتباط گفت: از سوی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی طی نامه ای در 4 بند تاریخچه ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با سابقه 3000 ساله به کمیته تشکیلاتی بازی های کشورهای اسلامی ارسال گردید که در سایت رسمی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی درج گردیده است.

افشارزاده در پایان گفت: این حق رسانه هاست که از کیان ورزش ایران و سابقه 3000 ساله آن و ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی دفاع کنند. ورزش های زورخانه ای و پهلوانی با بیش از 3 سال رایزنی و زحمات شبانه روزی مسئولین این فدراسیون به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی راه یافته و این نقطه عطفی در جهت جهانی شدن این رشته خواهد بود.