آیا سرنوشت صادقیان برای رضاییان تکرار می شود؟

پرسپولیس در غیاب رامین رضاییان و علی علیپور توانست در امارات ، الوحده را شکست دهد.

1- خبر اخراج دو بازیکن پرسپولیس از اردو، تنها دو شب مانده به یکی از حساس ترین دیدارهای فصل  شوک بزرگی برای سرخ پوشان محسوب می شد، آنهم در روزگاری که نیمکت برانکو فقیر تر از هر زمان دیگری در طول فصل بود. دو بازیکن خاطی که در جریان تمرین با یکدیگر درگیر شده بودند حیلی زود از اردوی تیم اخراج شدند و عذرخواهی های مکرر آنها باعث نشد برانکو بر روی رفتار غیر حرفه ای و بی انضباطی آنها چشم ببندد. 

 

2- برانکو ایوانکویچ و جام جهانی 2006 را بسیاری از ایرانیان با چند دستگی ها ، جو متشنج رختکن و  لگد علی کریمی به ساک پزشکی تیم به یاد می آورند که کاملا اقتدار برانکو را زیر سوال برد. 

مرد کروات 10 سال بعد به ایران بازگشت و سکاندار نیمکت پرسپولیس شد. او در میانه های فصل و در یکی از اولین حواشی بوجود آمده برای تیمش، عذر پیام صادقیان را خواست. پا در میانی ها و واسطه گری ها جوابگو نبود و این بار پروفسور سخت تر از گذشته به نظر می آمد. صادقیان تا انتهای فصل بیرون نشست و بعد از آن هم برای همیشه با پرسپولیس خداحافظی کرد.

 

3- خروج پر حرف و حدیث طارمی و رضاییان در ابتدای فصل و بازگشت عجیب آنها، روزهای پر حاشیه را در همان ابتدای فصل، مهمان پرسپولیس کرد. برانکو در ابتدا آنها را بی معرفت نامید اما... 

طارمی بازگشت و پروفسور که در جذب کاوه رضایی شکست خورده بود بدون حرف و حدیث با آغوش باز او را پذیرفت. البته که طارمی پیشتر عنوان کرده بود به فوتبال اروپا خواهد رفت و از این منظر ، گناه او کمتر از شریکش به نظر می آمد. اما داستان درباره رامین رضاییان متفاوت بود. او پاسخ تماس های برانکو را نمی داد و بهانه ی مریضی پدر را برای عدم حضور در تمرینات پیش کشیده بود. رضاییان هم به مانند طارمی به ریزه اسپور پیوست و خیلی زود هوای بازگشت به سرش زد. اما این بار پروفسور کوتاه نیامد و هفته ها تیتر یک روزنامه ها به خبر اصرار و انکار رضاییان-برانکو اختصاص داشت. در نهایت اصرارهای آقای مدیرعامل و علی کریمی و ... برانکو را از مواضعش پایین آورد. منتقدان قدیمی بار دیگر پروفسور را به مسامحه و عدم اقتدار کافی متهم کردند.

 

 

4- بازگشت رضاییان حواشی را از اطراف پرسپولیس نه تنها کم نکرد بلکه با نیمکت نشینی اش فشار سنگینی به بازیکنان از سوی تماشاگران وارد شد. با کوچکترین اشتباه ماهینی سکوها نام رضاییان را فریاد می زدند و برانکو عملا در مقابل تماشاگران قرار گرفته بود. مدافع راست تیم ملی ، در تیم کی روش می درخشید و این موضوع، فشار را روی برانکو افزایش می داد. رامین به ترکیب بازگشت اما هارمونی فوق العاده سرخ پوشان دچار اختلال شد. احمدزاده ی آماده به سمت چپ خط دفاعی منتقل شد و این تصمیم، راندمان کاری او و خط دفاعی پرسپولیس را پایین آورد. ضمن آنکه ربیع خواه آینده دار نیز نیمکت نشین شد. تعویض شدن های مداوم رضاییان و غرولند های او نیز، تبدیل به سوژه ای برای شبکه های اجتماعی شده بود.

 

5- درگیری رضاییان و علیپور ، عجیب ترین اشتباه این دو بازیکن در روزهایی بود که حواشی در اردوی سرخ پوشان از حد استاندارد فراتر رفته بود. برانکو بی محابا روی نام این دو بازیکن خط قرمز کشید تا هم انضباط را به اردوی تیمش باز گرداند و هم افتدار خود را بار دیگر به رخ بکشد.

 در شبکه های اجتماعی و پس از پایان نیمه ی اول دیدار برابر الوحده ، بسیاری از طرفداران پرسپولیس، متفق القول خروج رضاییان از ترکیب را دلیل عملکرد خوب تیمشان می دانستند. حتی شکست نیز می توانست تقصیر رضاییان و علیپور باشد و این یعنی بازی دو سر باخت برای این دو بازیکن. 

پرسپولیس برد و اکنون بسیاری از تصمیم برانکو در کنار گذاشتن دو بازیکن خاطی تیم حمایت می کنند. حال باید منتظر ماند و دید سرنوشت رضاییان و علیپور در ادامه ی فصل چه خواهد شد؟ آیا برانکو فرصت دیگری به این بازیکنان که یکی از آنها از ستاره های تیم ملی است، خواهد داد یا سرنوشت صادقیان برای رضاییان تکرار خواهد شد