زیدان: برای باخت بهانه نمی آوریم

تیم فوتبال رئال مادرید، شب گذشته (چهارشنبه) در هفته بیست و پنجم لالیگا در یک بازی خانگی برابر لاس‌پالماس در حالی به تساوی 3 بر 3 رضایت داد که تا 4 دقیقه به پایان 3 بر یک از حریفش عقب بود.

رئالی‌ها گل اول را زدند اما کار از زمانی برای آنها سخت شد که گرث بیل اخراج شد. بال ولزی کهکشانی‌ها زمانی بازی که یک بر یک مساوی بود، به خاطر یک حرکت غیرحرفه‌ای اخراج شد و تیمش را به دردسر انداخت چرا که مردان زیدان پس از 10 نفره شدن‌شان 2 گل دیگر خوردند. با این حال دو گل رونالدو در 4 دقیقه پایانی رئال را از شکست نجات داد هرچند این تساوی سبب شد که سفیدپوشان مادرید در جدول رده‌بندی یک پله سقوط کنند و در رده دوم پشت سر بارسلونا قرار بگیرند.

زین‌ الدین زیدان در کنفرانس خبری پس از بازی با اشاره به حرکتی که بیل انجام داد، به خبرنگاران گفت: او از ما عذرخواهی کرد اما معتقد است که نباید کارت قرمز می‌گرفت اما اوضاع همین است که می‌بینید. از این اتفاقات ممکن است رخ دهد. این اتفاقات هم بخشی از بازی هستند و ما نمی‌توانیم آنها را تغییر دهیم. با این حال حتی با وجود 10 نفره بودن هم توانستیم بازی را 3-3 مساوی کنیم. مثل همیشه من تمایلی ندارم که وارد بحث داوران شوم.

زیدان افزود: قصد نداریم بابت نتیجه‌ای که رقم خورد بهانه بیاوریم. من باید ببینیم چه کارهایی لازم است که انجام شود و اعتقاد دارم که باید بهتر از این‌ها بازی کنیم. در طول فصل مقاطعی مانند این هستند که یک تیم ممکن است سه چهار بازی خوب کار نکند اما ما نمی‌توانیم داوران را بهانه کنیم و آنها را مقصر ناکامی‌مان جلوه دهیم.

سرمربی فرانسوی کهکشانی‌ها که تیمش در 3 بازی اخیر از جمله باخت در خانه والنسیا، پیروزی خفیف برابر ویارئال و حالا تساوی خانگی برابر لاس‌پالماس ضعیف کار کرده است، تأکید کرد: ما آن طور که من دوست دارم بازی نمی‌کنیم. باید تکلیف بازی را خیلی زودتر مشخص می‌کردیم و گل دوم و سوم را می‌زدیم اما گذاشتیم که لاس‌پالماس به بازی برگردد. وقتی شما به حریف اجازه می‌دهید توپ را در اختیار بگیرد، مهار کردنش سخت می‌شود.

زیزو در پایان عنوان کرد: با این حال نیازی نیست به خاطر اتفاقاتی که رخ داد سراسیمه شویم چون در همین مدت کارهای خوبی هم انجام داده‌ایم. باید یک بار دیگر اوضاع تیم را تحلیل کنیم و به تغییراتی که نیاز است انجام دهیم فکر کنیم. من این کار را انجام خواهم داد. رئال مادرید برای به تساوی کشاندن بازی تلاش فراوانی انجام داد. ما تیمی باشخصیت هستیم و بازی‌مان نکات مثبتی هم دارد اما این نقاط قوت باید بیشتر شود و ما آماده باشیم به خصوص در نیمه اول بازی‌های‌مان.