مقصر محرومیت تراکتورسازی مشخص شد

آرش نجفی در مورد محرومیت باشگاه تراکتورسازی از فعالیت در پنجره نقل‌وانتقالات اظهار داشت: ما علت‌العلل این ماجرا را به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال کرده‌ایم که بحث محرمانه‌ای است. نمی‌توانم در مورد دلیل اصلی ماجرا صحبت کنم اما سعید عباسی (مدیرعامل پیشین باشگاه تراکتورسازی) یکی از کسانی است که درگیر این موضوع است.

وی ادامه داد: بازیکنان خارجی پیشین تراکتورسازی شامل ایان رمزی، دیتمار بیکای، ژائو ویلا و حمزه یونس شکایت خود را به فیفا برده‌اند. می‌توان گفت محرومیت تراکتورسازی تقصیر مدیرانی است که قرارداد این 4 بازیکن در زمان مدیریت آنها امضا شده است.

مشاور حقوقی باشگاه تراکتورسازی تصریح کرد: متأسفانه اخبار ضد و نقیضی در این مدت مطرح شده که به دلیل عدم تسلط به آرای فیفاست.

نجفی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی اقدامی جهت حل مشکل محرومیت انجام نداده، گفت: آرای حقوقی فیفا بعد از سال 2014 دو جنبه دارد؛ مالی و محرومیت. طبق بند 4 ماده 58 اساسنامه فیفا، تراکتورسازی از فعالیت در نقل‌وانتقالات محروم شده است اما اعتراض به محرومیت‌ها باعث توقف اجرای حکم نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به پرونده‌های متعددی که تراکتورسازی در فیفا داشت، این سازمان به دلیل بی‌توجهی باشگاه تراکتورسازی نسبت به این پرونده‌ها تصمیم گرفت این باشگاه را مجازات کند.

مشاور حقوقی باشگاه تراکتورسازی در پایان، در مورد شکایت این باشگاه از سعید عباسی به دلیل مصاحبه‌های تند خاطرنشان کرد: از احتمال شکایت اطلاعی ندارم اما طبق ماده 698 قانون، نشر اکاذیب علاوه بر جزای نقدی، حداکثر دو سال حبس دارد. اگر شخصی نتواند ادعاهای خود را ثابت کند، کمیته اخلاق فدراسیون و مراجع قضایی در موردش تصمیم می‌گیرند.