منچستر سومین قربانی سردار آزمون؟

تقابل زلاتان ایرانی با نسخه اصلی باعث شده تا جدال روستوف با منچستریونایتد در دور رفت یک هشتم نهایی لیگ اروپا از جذابیت و حساسیت زیادی برخوردار باشد.

 دور رفت یک هشتم نهایی لیگ اروپا پنج شنبه شب با انجام هشت دیدار آغاز می‌شود که در حساس ترین بازی منچستریونایتد در روسیه به مصاف روستوف می‌رود.

تقابل زلاتان ایرانی با نسخه اصلی در روسیه

بدون شک حساس‌ترین و جذاب‌ترین این دیدار برای ما ایرانی‌ها تقابل روستوف با منچستریونایتد خواهد بود و این به خاطر حضور سردار آزمون در روستوف و از طرف دیگر زلاتان ابراهیموویچ در شیاطین سرخ است.

امید نخست روستوف برای گلزنی در این دیدار مهاجم ایرانی این تیم است که بهترین فصل حضور خود را پشت سر می‌گذارد. آزمون در لیگ قهرمانان اروپا توانست برابر بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید گلزنی کند تا نشان دهد که راه گل زدن به تیم های بزرگ را به خوبی بلد است.

از آزمون به عنوان مسی ایران یاد می‌شود اما خود او دوست دارد که با زلاتان مقایسه شود و پیش از این تاکید کرد که به سبک بازی این بازیکن سوئدی علاقه زیادی دارد و به نظر می‌رسد که حق با خود آزمون است، چرا که سبک بازی‌اش بیشتر از این که شباهت به مسی داشته به زلاتان شبیه است.

تقابل زلاتان ایرانی با نسخه اصلی بسیار جذاب خواهد بود و باید دید که کدام یک از این دو بازیکن می تواند نقش ناجی را بازی کنند.

منچستریونایتد در مرحله گروهی با شکست برابر فنرباغچه به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کرد، اما روستوف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با وجود شکست دادن بایرن مونیخ به عنوان تیم سوم به دور بعد صعود کرد تا به لیگ اروپا راه پیدا کند.

این تیم در یک شانزدهم نهایی اسپارتاپراگ را با نتیجه پنج بر یک از پیش رو برداشت تا نشان دهد که انگیزه زیادی برای قهرمانی در این رقابت دارد و می خواهد برای نخستین بار در تاریخ خود قهرمانی در لیگ اروپا را به دست آورد. منچستریونایتد هم در یک شانزدهم نهایی کار راحتی برابر سن اتین فرانسه داشت و در مجموع با چهار گل به پیروزی رسید تا با اقتدار به یک هشتم صعود کند.

با وجود این که مورینیو پیش از این تاکید کرده بود که رقابت در لیگ اروپا برای او جذاب نیست، اما بدون شک این مربی پرتغالی بسیار دوست دارد که قهرمانی در این رقابت را هم تجربه کند تا به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند چرا که در لیگ جزیره شانس کمی برای کسب سهمیه دارد.

لیون - رم

و اما در یکی دیگر از حساس ترین بازی‌ها لیون در فرانسه از رم پذیرایی می‌کند. رم در مرحله قبل ویارئال را از پیش رو برداشت. جالوروسی با وجود شکست یک بر صفر در دیدار برگشت با توجه به پیروزی مقتدرانه چهار بر صفر در اسپانیا توانست به یک هشتم نهایی راه پیدا کند.

لیون هم تیم بسیار آماده‌ای نشان داده و با پیروزی 12 بر دو در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برابر آلکمار صعودی مقتدرانه به یک هشتم نهایی داشت.

حضور آلکساندر لاکازت در لیون و ادین ژکو در رم باعث شده تا این دیدار جذاب باشد. ژکو فصل رویایی را با رم پشت سر می گذارد و در لیگ اروپا توانسته هشت گل به ثمر رساند، اما لاکازت در این رقابت تنها دو گل به ثمر رسانده است.

دو تیم 10 سال پیش در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند و این رم بود که توانست به دور بعد راه پیدا کند. رم این روزها در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. دو شکست پیاپی این تیم برابر لاتزیو و ناپولی باعث شده تا انتقادها از تیم اسپالتی زیاد شود و این تیم شانس کمی برای کسب عنوان قهرمانی در سری A داشته باشد و حتی جایگاه این تیم در رده دوم جدول رده بندی هم به خطر افتد.

لیون هم در لیگ فرانسه وضعیت خوبی ندارد و با قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول رده بندی با سه تیم نخست فاصله زیادی دارد. هر دو تیم رم و لیون در وضعیت مشابهی قرار دارند، اما رم با توجه به بازیکنان باکیفیت زیادی که در اختیار دارد شانس بیشتری برای صعود به دور بعد دارد.

سایر دیدارهای این هفته

آپوئل نیکوزیا - اندرلخت

کپنهاگن - آژاکس

المپیاکوس - بشیکتاش

خنت - خنک

شالکه - مونشن گلادباخ

سلتاویگو - کراسنودار