توضیحات زمانی درباره کمیته تعیین عملکرد بازیکنان

حسن زمانی در خصوص تشکیل کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان باشگاه‌ها در فدراسیون فوتبال، گفت: چنین تصمیمی از سوی فدراسیون فوتبال زمانی می‌تواند ضمانت اجرایی داشته باشد که به عنوان مصوبه فدراسیون به باشگاه‌ها ابلاغ شود و فدراسیون نیز تأییدیه باشگاه‌ها را دریافت کند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف شکل‌گیری کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان باشگاه‌ها در فدراسیون فوتبال، گفت: بر اساس اعلام مسئولان از این به بعد پرونده بازیکنان به کمیته‌ می‌رود و در این بین باشگاه‌هایی که در فیفا پرونده داشته باشند نمی‌توانند از مربیان و بازیکنان خارجی استفاده کنند که این مهم اتفاق خوبی است اما این امر بدون هماهنگی باشگاه‌ها انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید سازوکار اجرای کار در کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان فراهم شود تا بتوان به اهداف مطلوب رسید، ادامه داد: هم اکنون وضعیت باشگاه‌ها نابسامان است و بدون داشتن امکانات به سطح حرفه‌ای تبدیل شده اند که این امر خود مانعی برای پیگیری امور در کمیته مذکور است.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با اشاره به اینکه امروزه برخی باشگاه‌ها بدون توجه به توان پرداخت مالی، اقدام به عقد قرارداد و تعهدات مالی می‌کنند، تصریح کرد: همین امر موجب می‌شود پرونده باشگاه‌ها در کمیته به طور دائمی در حال بررسی باشد و مانعی برای بهبود شرایط شود.

زمانی ضمن یادآوری راه اندازی TMS داخلی در فدراسیون فوتبال به منظور اینکه اگر باشگاهی مشکلی داشته باشد نمی‌تواند بازیکن جذب کند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته از راه اندازی موارد مذکور خبر داده شده بود اما باید اذعان کرد که مسئولان در انجام و پیگیری امور جدی نیستند؛ در این بین نیز رییس فدراسیون طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود اگر چنین موضوعی پیگیری شود همه باشگاه‌ها شامل مقررات می‌شوند که این امر به معنای تعطیلی فوتبال است.

وی تصریح کرد: هم اکنون باشگاه استقلال ۲ پرونده بدهی در فیفا دارد که با پرداخت بدهی‌ها مشکلات رفع شده و امور به اتمام خواهد رسید.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های باشگاه‌ها راهکار تحقق اهداف کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان و TMS در فدراسیون فوتبال است زیرا تا زمانی که باشگاهی اولویت‌هایی به غیر از نکات مدنظر فدراسیون را دارد، نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند.

به تازگی رئیس فدراسیون فوتبال از تشکیل کمیته‌ای برای تعیین وضعیت بازیکنان فوتبال خبر داده که مسئولیت آن بررسی مسائل مالی، قراردادی و اداری بازیکنان و مربیان  داخلی و خارجی است که با راه اندازی آن حداقل کلیه بازیکنان خارجی قبل از مراجعه به فیفا در این کمیته حضور پیدا کرده و نسبت به شکایت خود اقدام کنند.