چرا پرسپولیس نتواند در آسیا مدعی باشد؟!

حمید درخشان مورد دیدار حساس پرسپولیس مقابل الریان قطر  اظهار داشت: خوشبختانه پرسپولیس در بهترین شرایط روحی و روانی به مصاف حریف قدرتمند قطری خود می‌رود و این یک امتیاز بزرگ برای شاگردان برانکوست.

وی افزود: پرسپولیس در حال حاضر از بهترین بازیکنان لیگ بهره می‌برد که کیفیت خود را با بازی‌های خوبی که در این فصل از خود ارائه دادند و الان حتی می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا مدعی باشند. شاید عرب‌ها از بازیکنان خارجی خیلی خوبی برخوردار باشند و امکانات‌شان با تیم‌های ایرانی قابل قیاس نباشد، اما توانمندی بازیکنان ما به ویژه پرسپولیسی‌ها به تیمی مثل الریان می‌چربد و مطمئن باشید تیم برانکو توانایی شکست دادن تیم قطری را در کشورش دارد.

سرمربی پیشین پرسپولیس با بیان اینکه خستگی بازیکنان این تیم طبیعی است، عنوان کرد: شاید تنها نگرانی مربیان پرسپولیس خستگی بازیکنان این تیم باشد، اما با تجربه‌ای که برانکو دارد او قطعاً در این چند روز ریکاوری خوبی را برای شاگردانش در نظر گرفته و شادابی را به بازیکنان برمی‌گرداند.

درخشان در پاسخ به این سؤال که دلیل باخت پرسپولیس در زمان مربیگری او به تیم لخویا در قطر چه بود، عنوان کرد: هر بازی شرایط خاص خود را دارد و هرگز نمی‌شود شرایط آن زمان پرسپولیس را با الان مقایسه کرد. خاطرم هست در آن مقطع ما هر چقدر از سازمان لیگ خواستیم تغییری در برنامه‌های خود به وجود بیاورد این کار را نکرد و ما مجبور شدیم در فاصله دو هفته در ازبکستان، قطر، تبریز و مسجد سلیمان به میدان برویم و 10 هزار کیلومتر سفر هوایی داشتیم. در این شرایط نمی‌شد انتظار داشت در همه این بازی‌ها نتایج خوبی بگیریم و مقابل لخویا خستگی عامل اصلی شکست‌مان شد.

وی در پایان راجع به آینده پرسپولیس نیز گفت: این تیم پتانسل بالایی دارد و قهرمانی‌اش در لیگ تا حد زیادی قطعی شده است و حتی این توانایی را دارد که در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان یک مدعی برای قهرمانی تلاش کند. البته طبیعی است که پرسپولیس کمبود‌هایی هم داشته باشد، اما در  صورت صعود به مرحله حذفی و بعد از آن هشت تیم برتر آسیا آن وقت برانکو این فرصت را در اختیار خواهد داشت تا تیمش را برای مراحل بالاتر تقویت کند.